מקרי מוות ראשונים מנגיף הקורונה בתאילנד ובאוסטרליה

גורמים רשמיים בתאילנד ובאוסטרליה דיווחו על מקרה מוות ראשון בשטחיהן. ארמניה נוספה לרשימת המדינות בהן התגלתה הקורונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/03/20 08:57 ה באדר התשפ

מקרי מוות ראשונים מנגיף הקורונה בתאילנד ובאוסטרליה
דואגים מהקורונה בשדה התעופה בן גוריון, צילום: פלאש 90

הנגיף הסיני לא עוצר. הבוקר (א) פרסמו גורמים רשמיים בתאילנד על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהנגיף בשטחי המדינה, כך פורסם בסוכנויות הידיעות. מדובר על גבר בן 35, שבנוסף לקורונה היה חולה בקדחת מסוג "דנגי", ומת כתוצאה מהשילוב בין השניים. ישנם 42 מקרים של חולים מתועדים בתאילנד, כאשר 30 מהם שבו לבידוד ביתי ו-11 מהחולים עדיין מטופלים בבתי חולים ברחבי המדינה. 

גם באוסטרליה הודיעו הבוקר גורמים במשרד הבריאות על קורבן ראשון מהקורונה. אישה בת 78, שטופלה בבית חולים ומתה מהמחלה. לצד מקרי המוות המדוברים, מקרי הידבקות ראשונים נרשמו במדינות נוספות בעולם במהלך היממה האחרונה. ארמניה הצטרפה לרשימה והודיעה על מקרה ראשון של הידבקות בווירוס בשטחיה. מדובר בגבר בן 29 ששב לאחרונה מביקור שערך באיראן.  

ובחזרה אלינו לישראל. במערכת הבריאות גוברות ההערכות כי מספרם של החולים בנגיף בישראל, שעומד נכון להבוקר על שבעה, יילך ויגדל. מתקן הבידוד הארצי היחיד נגד הקורונה נמצא בשיבא תל השומר ויכול לקלוט עד 60 חולים בלבד. בשבוע הבא יגדל המתקן ויוכל  לקלוט עד 100 חולים, 20 מהם במצב קשה. במשרד הבריאות לא רוצים לקחת סיכונים ועתידים להכשיר בתי חולים נוספים בארץ לקליטת חולי הקורונה. כבר בימים הקרובים עשויה להיות העברה של חולים גם לבתי החולים ברזילי באשקלון ורמב"ם בחיפה, מתוך הבנה כי המענה הנוכחי אינו מספק. משרד הבריאות פרסם אמש כי סורבה כניסתם לישראל של 4 נוסעים שהגיעו מאיטליה, וכי מאז יום חמישי עזבו את ישראל 1,352 אזרחי איטליה.

אלפי ישראלים ששבו לאחרונה מחו"ל נמצאים בבידוד ביתי מחשש להדבקות בנגיף. רופאי משפחה בקופות החולים החלו בימים האחרונים ליצור קשר עם אלה שדיווחו באתר משרד הבריאות או במוקד על שהייתם בבידוד וביקשו מהם שלא יגיעו למרפאות, "מי שמגיע לקופה מהווה סכנה. לא מעוניינים שיגיעו אלינו". כך פורסם ב-ynet.