מאות רופאים לנשיא: "ח"כ המואשם בפלילים לא יכול לשרת כראש ממשלת ישראל"

מאות רופאים קוראים לנשיא שלא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו: "אנו מוצאים עצמנו נדהמים נוכח האפשרות כי מלאכת הרכבת הממשלה במדינת ישראל תוטל על חבר כנסת המואשם בפלילים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/20 08:23 ה באדר התשפ

מאות רופאים לנשיא: "ח"כ המואשם בפלילים לא יכול לשרת כראש ממשלת ישראל"
בית חולים, צילום: Hadas Parush/Flash90

247 רופאים במערכת הבריאות הציבורית פנו אמש (שבת) בעצומה לנשיא המדינה ראובן ריבלין. בעצומה דורשים הרופאים מהנשיא שלא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המואשם בפלילים בנימין נתניהו, כך פורסם באתר וואלה. "אנו מוצאים עצמנו נדהמים נוכח האפשרות כי מלאכת הרכבת הממשלה במדינת ישראל תוטל על חבר כנסת המואשם בפלילים וקוראים לך להימנע מלעשות כן".

לטענת הרופאים, הם מייצגים מנעד רחב של דעות פוליטיות, הם קוראים לנשיא לשמור על אמות המוסר, בדומה למצופה מהם כרופאים. "אנו, החתומים מטה, רופאים ורופאות במערכת הציבורית הישראלית, מגיעים מכלל גווני הקשת הפוליטית. יושרה, אתיקה מקצועית ודוגמה אישית הן נר לרגליהם של רופאי ורופאות ישראל. אנו תמהים כיצד ייתכן שאדם הנושא במשרה הציבורית הרמה ביותר יוכל לשמש בתפקידו זה כשתלויים ועומדים נגדו שלושה כתבי אישום חמורים. לא ניתן לדמיין מינוי של רופא למשרה ציבורית בישראל כשעננה דומה, או אף פחותה מזו, מרחפת מעל ראשו".

עוד כתבו במכתבם כי "כל אדם זכאי לחזקת החפות וקביעת האשמה תוכל להתבצע אך ורק בבית המשפט, אולם איננו יכולים לקבל כי אדם המואשם בפלילים יוכל לשרת כראש ממשלת ישראל".

נזכיר כי בשבוע שעבר נכתבה עצומה דומה ע"י 540 טייסים ואנשי צוות, בה קראו לנשיא המדינה למנוע מנתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה: "לא יעלה על הדעת למנות נאשם בעבירות שחיתות למפקד טייסת, לקצין בצה"ל ולתפקיד בשב"כ או במוסד, ולא כל שכן להטיל על ח"כ להקים ממשלה בעודו תחת כתב אישום כזה ואז לעמוד בראשה".