שבעה חולי קורונה בישראל. משרד הבריאות מחדד הנחיות

מספר הנדבקים בקורונה עולה, הנדבק האחרון נחשף בפוסט: "מתנצלים מראש", באיראן ממשיך מספר המתים מהנגיף לעלות. במשרד הבריאות מחדדים את ההנחיות לגבי מי שבא במגע או שהה בסביבת חולי קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/20 18:29 ד באדר התשפ

שבעה חולי קורונה בישראל. משרד הבריאות מחדד הנחיות
נגיף הקורונה בישראל, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נכון להערב (מוצ"ש) דווח על שבעה בני אדם בישראל שנדבקו בנגיף הקורונה. חלקם כאלה שהגיעו מ'ספינת הקורונה' ביפן, ואחרים שחזרו מצפון איטליה. הנדבק האחרון, רוני ברגיל, תושב מגדל העמק, חשף אמש בפוסט בפייסבוק את דבר הידבקותו במחלה, והסביר כי לאחר שחזר מאיטליה חזר לשגרת חייו - על פי הנחיות משרד הבריאות, ורק אחרי יומיים נכנס לבידוד.

"רציתי לשתף אתכם שביום שבת שעברה חזרתי מטיול משפחתי באיטליה בנאפולי", כתב ברגיל בפייסבוק. "קיבלנו הנחיות ברורות מהגורמים המוסמכים שעלינו לחזור לשיגרת חיים רגילה וכך עשינו. רק ביום חמישי האחרון אחר הצהריים קיבלנו הנחיה, יחד עם עוד אלפי אנשים שחזרו מאיטליה, שעלינו להיכנס לבידוד ביתי לשבועיים, וכך עשינו.

עוד כתב: "מבדיקה שעשיתי בבית חולים ביום שישי לפנות בוקר התגלה שאני נושא את הנגיף לצערי. נדבקתי בעצמי באקראי, אין לי מושג איך וממי, וזה גם לא ממש משנה. אתמול פורסם שבחור ממגדל העמק נדבק, אז לצערי זה אני. והייתי במגע שלא באשמתי ולא במתכוון עם אנשים, גם אשתי והבן שלי, ולא היה לנו מושג עד יום חמישי שיהיו לזה השלכות על אחרים".

נלחמים בנגיף הקורונה

נלחמים בנגיף הקורונהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברגיל החליט להיחשף לאחר שיחה עם ראש עיריית מגדל העמק, במטרה לעזור לאנשים עמם אולי בא במגע להיכנס לבידוד ביתי, כדי לנסות ולמנוע מהנגיף להתפשט.

על פי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שהיה בטיסה עם אחד החולים נחשב "חשוף" וחייב להיכנס לבידוד ביתיע במשך 14 יום. על הבידוד יש לדווח למשרד הבריאות באמצעות מוקד "קול הבריאות" *5400 או באמצעות אתר משרד הבריאות.
הנחיות הבידוד: לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים - מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות - לתקופה של 14 ימים.
על פי משרד הבריאות, מגע שבעקבותיו יש להיכנס לבידוד הוא "מרחק של פחות מ-2 מטרים למשך של 15 דקות או יותר". 

עוד על פי הנחיות המשרד, במקרה של חום של יותר מ-38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, יש לפנות למוקד 101 של מד"א: "לא להגיע למרפאת קופת חולים ולא לחדר מיון. במידת הצורך יגיע פראמדיק לבדיקות מעבדה לביתכם ולהמשך טיפול, על פי החלטת הרופא".