סקר מנדטים: כחול לבן משווה לליכוד

שלושה ימים לבחירות, והחל משבת יאסרו פירסומי סקרים נוספים. הליכוד וכחול לבן מקבלות 34 מנדטים כל אחת. גוש הימין ביתרון של 57 מנדטים לעומת 56 למרכז־שמאל. האם נגיע לבחירות רביעיות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/20 07:28 ג באדר התשפ

סקר מנדטים: כחול לבן משווה לליכוד
צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

שלושה ימים לפני הבחירות והיום (ו') זהו היום האחרון בו ניתן לפרסם סקר מנדטים. על פי סקר של פאנלס פוליטיקס, נראה שמאזן הכוחות בין הגושים מתאזן. כחול לבן והליכוד חוזרות להיות שוות בגודלן, וכך גם מצב הגושים עםפער קל לטובת הימין. אך נכון לרגע זה אף צד לא מגיע למכסת 61 המנדטים, ואביגדור ליברמן נשאר לשון המאזניים. 

הליכוד
34
הליכוד
כחול לבן
34
כחול לבן
שס
9
שס
ישראל ביתנו
7
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
13
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
9
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
7
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי פאנלס פוליטיקס בתאריך 28/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי הסקר נראה כי הפלונטר הפוליטי לא תם. הליכוד וכחול לבן מתחזקות על חשבון המפלגות הקטנות בגושים, וכעת שתיהן עומדות על 34 ומנדטים. הרשימה המשותפת יורדת חזרה ל-13 מנדטים, וש"ס שומרת את ההצלחה של 9 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ עומדת גם כן על 9 ובכך מעידה על היחלשות. שלושת המפלגות הנותרות עומדות על 7 מנדטים בלבד, אצל ימינה וישראל ביתנו זה נצפה לאורך מרבית התקופה האחרונה, אך גם אצל יהדות התורה שיורדת מנדט מהבחירות האחרונות.

בסקר נבדקה גם מידת ההתאמה לראשות הממשלה. כאן נתניהו מוביל בבירור עם 45% תמיכה על פני גנץ, עם 36% תמיכה. הסקר נערך אתמול והשתתפו בו 534 איש, יהודים וערבים, במסגרת הפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט.