הבן של אריה דרעי: "הציבור שלנו נהיה ימני מפגר"

בהקלטות שפורסמו נשמע ינקי דרעי, בנו של יו"ר ש"ס ושר הפנים מתבטא בצורה חריגה: "אם מזיזים את לפיד לצד, אפשר לשבת עם גנץ כמו שיושבים עם ביבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 21:20 ב באדר התשפ

הבן של אריה דרעי: "הציבור שלנו נהיה ימני מפגר"
השר אריה דרעי, מעניין מה הוא חושב על דברי הבן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הברית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי מוכרת כאחת החזקות והקרובות בפוליטיקה הישראלית. בשנה האחרונה התעקש דרעי עשרות פעמים כי לא "יערוק" או יבגוד בראש הממשלה. היחסים עלולים להתערער בעקבות הקלטות שפורסמו הערב (ה') בחדשות 12 כי ינקי דרעי, בנו של יו"ר ש"ס, התבטא נגד מצביעי ש"ס והמחנה הלאומי, ותוקף את משפחתו של ראש הממשלה.

בשיחה שהתקיימה לפני הבחירות האחרונות נשמע בנו של יו"ר ש"ס מודה: "הציבור שלנו נהיה ימני מפגר, אפשר לעשות עם גנץ אותו דבר כמו עם ביבי. הציבור צריך את הכסף". הדברים נאמרו בפגישה פוליטית שנערכה בין שני סבבי החירות הראשונים, הגיע בנו של יו"ר ש"ס, ינקי דרעי, ללשכתו של ח"כ גדי יברקן, אז איש כחול-לבן כדי לבדוק את סיכוייו לעבור צד.

על האסטרטגיה של ש"ס אמר: "כולם יודעים שאנחנו בסוף נשב איפה שצריך. ידענו שהציבור רוצה את ביבי והלכנו עם זה עד הסוף. הציבור שלנו לא יסלח לנו אם בגללנו תקום ממשלה אחרת. אבל, אם תקום ממשלה אחרת ואנחנו נהיה חייבים להיכנס אליה, זה כבר משהו אחר. פעם הבאנו את רבין ובא אוסלו. בגלל זה לא מוכנים לסלוח לנו. הציבור שלנו נהיה ימני מפגר. בינינו אפשר לשבת עם גנץ אותו דבר כמו שיושבים עם ביבי, אם מזיזים את לפיד הצידה, אבל הציבור שלנו רוצה את ביבי"

ינקי דרעי הוסיף והתייחס לשיחה בינו לבין בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו: "יאיר פלט לי 'אולי אתם עושים קומבינות', אבא (אריה דרעי) התעצבן, אז נאלצתי לשקר לו. אמרתי לו שהוא (יאיר) לא שמע את זה בבית".

תגובת ינקי דרעי לחדשות 12: "הגעתי לפגישה עם ח"כ גדי יברקן, על פי הזמנתו, לסייע לפניות בענייני העולים מאתיופיה והשיחה גלשה לשיחה פוליטית ודברי רכילות עם עוזרו. יברקן ביקש להתייעץ ואני הבעתי את דעתי בעניינים שונים. צר לי ששיחה אישית שלי צולמה והקלטה כדי לנסות לפגוע באבי, השר אריה דרעי. הדברים שאמרתי הינם רק על דעתי ואינם משקפים כלל את דעתו של אבי".