השר אוחנה על החלטת בג"ץ: "אני שמח מתוכן פסיקה, אבל מי שאמור להחליט זו הכנסת"

הפוליטיקאים מגיבים להחלטת בג"ץ לאשר פונדקאות לזוגות חד מיניים. גנץ: "רק ממשלת כחול לבן תתקן את חוק הפונדקאות". עוצמה יהודית: "שוב בג"צ מתערב באופן בוטה". אוחנה שהוא מצד אחד אב גאה ומנגד שר המשפטים, נשאר עם מסר מורכב

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 20:24 ב באדר התשפ

השר אוחנה על החלטת בג"ץ: "אני שמח מתוכן פסיקה, אבל מי שאמור להחליט זו הכנסת"
תשובה מורכבת. אמיר אוחנה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

בג"ץ קבע הערב (ה') כי יש לאפשר לזוגות בני אותו המין ולגברים יחידים בעלי זיקה גנטית ליילוד גישה לפונדקאות בישראל. בית המשפט קבע כי הוראות הסדר הפונדקאות הקבועות בחוק, פוגעות פגיעה בלתי מידתית בזכות לשוויון ובזכות להורות, ואינן חוקתיות. השופטים נתנו למדינה שנה כדי לתקן את החוק, ואם לא תעשה זאת - יבטלו את הוראות החוק המפלות.

בפוליטיקה הישראלית התגובות היו מעורבות, האדם שנמצא הכי קרוע לגבי הנושא הוא שר המשפטים אמיר אוחנה, שהגיב במורכבות לנושא, בתחילה הוא מגיב כחבר הקהילה הלהט"בית: "למותר לציין שאני תומך בכל לבי בחופש לפונדקאות גם לזוגות בני אותו המין. יש לישראל הזדמנות להיות מהחלוצות, לצד ארה"ב וקנדה, המאפשרות חופש לכולם להקים משפחות. על כן הגשתי הסתייגות ברוח זו והצבעתי בעדה גם כשהדבר היה מנוגד למשמעת הקואליציונית. מעולם לא הצבעתי נגד אף הצעת חוק פרו-להט״בית, ולמעשה אני הח״כ מהקואליציה שהצביע הכי הרבה פעמים נגד המשמעת הקואליציונית, תמיד בנושאים להט״ביים. כך שבאופן עקרוני, אני שמח מתוכן פסיקת ביהמ״ש העליון - התומכת בדיוק בדברים בהם אני מאמין".

השר ממשיך את הודעתו עם הסתייגות לגבי ההחלטה, כשר המשפטים הנלחם למען ריסון הרשות השופטת: "יחד עם זאת, אני חייב גם להישאר נאמן לעקרונותיי: מי שאמור לקבל את ההכרעות הערכיות בדמוקרטיה, זה הציבור באמצעות נבחריו, כלומר - הכנסת. טרם קראתי את פסק הדין, אך מהמעט שקראתי עליו, נראה כי הדבר הנכון יהיה להמשיך ולפעול לקידום החוק שהגשתי ובו אני מאמין גם בכנסת הבאה, כדי שהפעם יעבור – בין אם הסיבה לכך תהיה פסיקת בג״צ, ובין אם הסיבה תהיה כי זהו הדבר הטוב, הנכון והצודק לעשות. אפעל כדי שכך יהיה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ יצא בתגובה תומכת: "הגיע הזמן לתקן את חוק הפונדקאות באופן שוויוני ולהפסיק לדבר עליו. רק ממשלת כחול לבן תתקן את החוק ותהפוך אותו לשוויוני. נתניהו עשור בשלטון וכרגיל לא קיים את הבטחותיו".גנץ התייחס לנושא כעת בשידור חי בפייסבוק ביחד עם ח"כ איתן גינזבורג, ראש העיר הגאה הראשון בישראל שהביא ילדים בהליך פונדקאות בחו"ל.

מי שהתנגדו היו עוצמה יהודית: "שוב בג"צ מתערב באופן בוטה ועושה עוד צעד שמקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל. היום שוב מסתבר שלא נעשתה שום "מהפיכה" בכהונת שקד בבית המשפט העליון, ושהרוח השלטת בבג"צ הייתה ונותרה שמאלנית קיצונית. עוצמה יהודית תדרוש מיד לאחר הכניסה לכנסת להוסיף לבית המשפט העליון 15 שופטים בעלי תפיסה יהודית-ציונית ואת שינוי השיטה לבחירת שופטים, כך שבג"צ יהיה גוף שישמור על הזהות היהודית של המדינה, ולא כזה שיפגע בה".נ