הפרלמנט האוסטרי קבע: ארגון ה-BDS הוא אנטישמי

הפרלמנט האוסטרי הגיע להחלטה היסטורית והכריז כי הוא ילחם באנטישמיות, והוא רואה את ה-BDS כאחד הארגונים האנטישמים בעולם. במשרד החוץ בישראל ברכו על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 19:21 ב באדר התשפ

הפרלמנט האוסטרי קבע: ארגון ה-BDS הוא אנטישמי
הפרלמנט האוסטרי, צילום: shutterstock

הפרלמנט האוסטרי אימץ היום (ה') את ההחלטה להצטרף למאבק באנטישמיות ובארגון ה-BDS שסומן במדינה כארגון אנטישמי. מרבית המפלגות המיוצגות בפרלמנט האוסטרי תמכו בהחלטה שמגנה את תנועת החרם על ישראל. ההחלטה קוראת לממשלת אוסטריה להיאבק באנטישמיות ובאנטי-ציונות ולעצור כל סוג של תמיכה כספית או אחרת לארגונים המקדמים את רעיונות ה-BDS.

בהחלטה נכתב: "האנטישמיות קיימת מאז העת העתיקה, אם כי המושג עצמו נמצא בשימוש החל מהמאה ה-19. בכל מקרה, העקרון תמיד היה זהה: עידוד של דעות קדומות ושנאה נגד יהודים, במילים ובמעשים. לאורך ההיסטוריה, יהודים היו קורבנות של אלימות והדרה, שהגיעו לשיא הרסני באכזריות הרצחנית של הנאצים ומטרתם המוצהרת להרס שיטתי של היהדות…כיום, יהודים חשופים שוב ושוב לשנאה ודעות קדומות, המגיעות לעתם גם למעשי אלימות".

שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מברך את הפרלמנט האוסטרי על אימוץ החלטה חשובה למאבק באנטישמיות וב-BDS שעברה לפני זמן קצר פה אחד. מדובר בהחלטה נחרצת ביותר שיכולה לשמש דוגמא למדינות אחרות באירופה ובעולם, ואני קורא למדינות ולפרלמנטים ללכת בעקבות אוסטריה ולאמץ החלטות דומות. משרד החוץ בראשותי מציב את נושא המאבק באנטישמיות בראש סדרי העדיפויות ופועל בשיתוף פעולה עם מדינות רבות לחיזוק המאבק המשותף בתופעת האנטישמיות."