עוקף את הרשות המחוקקת: בג"ץ מאשר פונדקאות בישראל לזוגות חד מיניים

בית המשפט העליון קבע היום פה אחד כי יש לאפשר לזוגות בני אותו המין גישה להסדר פונדקאות בישראל. השופטים נתנו למדינה שנה כדי לתקן את החוק. השר אוחנה: " אני שמח מתוכן פסיקה, יחד עם זאת מי שאמור לקבל את ההכרעות זו הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 19:01 ב באדר התשפ

עוקף את הרשות המחוקקת: בג"ץ מאשר פונדקאות בישראל לזוגות חד מיניים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בג"ץ קבע הערב (ה') כי יש לאפשר לזוגות בני אותו המין ולגברים יחידים בעלי זיקה גנטית ליילוד גישה לפונדקאות בישראל. בית המשפט קבע כי הוראות הסדר הפונדקאות הקבועות בחוק, שמונעות מגברים יחידים ומבני זוג מאותו מין את האפשרות לעשות שימוש בהסדר פונדקאות, פוגעות פגיעה בלתי מידתית בזכות לשוויון ובזכות להורות, ואינן חוקתיות. בקהילה הלהט"בית חוגגים על ההחלטה.

מדובר בהחלטה חסרת תקדים בו בית המשפט מחליט לפסוק בשונה לחוק, ודורש מהמדינה לשנות אותו. להחלטה אין עוד משמעות בחוק, אך בג"ץ מחליט להפעיל לחץ על הממשלה וקובע אולטימטום כדי שפסיקתם תצא לפועל, ותהיה חוקית. האולטימטום, השופטים נתנו למדינה שנה כדי לתקן את החוק, ואם לא תעשה זאת - יבטלו את הוראות החוק המפלות.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ הגיב בחשבון הטוויטר שלו להחלטה: "הגיע הזמן לתקן את חוק הפונדקאות באופן שוויוני ולהפסיק לדבר עליו. השלב הבא - ברית הזוגיות". יו"ר כחול לבן הוסיף ואמר בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו: "רק ממשלת כחול לבן תתקן את חוק הפונדקאות ותהפוך אותו לשוויוני. נתניהו עשור בשלטון וכרגיל לא קיים את הבטחותיו".