ראש המוסד לשעבר: "לא ברור לי מה ממשלת ישראל רוצה"

לאחר שפורסם כי חתם על מכתב בוגרי היחידות המובחרות נגד נתניהו, יוצא ראש המוסד לשעבר, תמיד פרדו, במתקפה חריפה על מדיניות הממשלה

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 27/02/20 08:40 ב באדר התשפ

ראש המוסד לשעבר: "לא ברור לי מה ממשלת ישראל רוצה"
תמיד פרדו, צילום: David Vaaknin/POOL/FLASH90

על רקע פרסום מכתב יוצאי סיירת מטכ"ל ושייטת 13 כנגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו כאשר הוא תחת כתב אישום. מתראיין הבוקר ב"כאן" ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, מחותמי המכתב,  ותוקף את מדיניות הממשלה. בדבריו התייחס למדיניות מול רצועת עזה, וקבע: "אני לא מבין את האסטרטגיה בכלל. אנחנו מדברים על 13 סבבים, עם הרבה רקטות וסבל לתושבי העוטף. לא ברור לי מה ממשלת ישראל רוצה". לדברי פרדו, היכולת המבצעית של החמאס והג'יהאד מתעצמת עם כל סבב לחימה.

על הסרטון של פינוי גופת מחבל בדחפור מגבול עזה, אמר פרדו: "כשראיתי את הסרטון הרגשתי לא נוח. לגיטימי לקחת גופות, אבל באיזו צורה? הייתה פה שגיאה טקטית בשטח. בצורה שזה בוצע הנזק גדול מהתועלת. הייתי זועם אם הייתי רואה מישהו מעז לעשות דבר כזה לחייל צה"ל"

על שבירת המדיניות, בכל הנוגע לתקיפות ישראל בסוריה, אמר פרדו: "זה גורם לצד השני לרצות להגיב. אין בזה הרתעה. מי שחוטף - יודע טוב מאוד ממי הוא חטף. התרברבות ושחרור פרסומים מהסוג הזה בעיני הם פגיעה בביטחון"

פרדו גם התייחס למצבו המשפטי של ראש הממשלה, "כל רה"מ ולא משנה מי, שנאשם באשמה כזו חמורה, צריך לפנות את כסאו. אם יצא זכאי שיחזור לתפקיד. בכל מערכת שאני מכיר, אם היו רק חשדות כאלה על מישהו, שלא לדבר על כתב אישום, הוא היה מושעה מתפקידו באותו היום"

פרדו אף יצא נגד התבטאויותיו של נתניהו ביחס למגזר הערבי, "הם מהווים 20% מתושבי ישראל. לא הייתי רוצה לראות שבארה"ב יאמרו ליהודים שהם לא ראויים לשרת בממשל בגלל דתם". אך למרות זאת טען כי המפלגות הערביות אינן יכולות להיות חלק מהקואליציה.