בהלת הקורונה- ישראל תאסור על כניסת זרים מאיטליה

אחרי קריאת משרד הבריאות לישראלים לבחון את נחיצות הנסיעות לחו"ל, שר הפנים דרעי הודיע שיחתום על הצו שיאסור כניסת זרים מאיטליה. ישראלים שיגיעו מהמדינה, שבה יש התפרצות חמורה של הנגיף, ייכנסו לבידוד ביתי למשך שבועיים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 07:32 ב באדר התשפ

בהלת הקורונה- ישראל תאסור על כניסת זרים מאיטליה
נגיף הקורונה , צילום: shutterstock

בניסיון למניעת התפרצות הנגיף הסיני הקטלני בישראל: בעקבות ריבוי מקרי ההידבקות והתמותה באיטליה, הוחלט היום (חמישי) לאסור על כניסת זרים מאיטליה. תותר כניסה רק לישראלים ששהו באיטליה - והם יחויבו בבידוד של שבועיים. 

בתוך כך מגיעות גם חדשות טובות - באופן יחסי. סין מדווחת הבוקר (ה') על ירידה במספר המתים מהנגיף ביממה האחרונה. הרשויות במדינה דיווחו כי ביממה האחרונה נפטרו כתוצאה מהנגיף 29 בני אדם - המספר הנמוך ביותר בחודש האחרון. זהו היום השלישי ברציפות בו מדווחת סין על ירידה במספר המתים מהנגיף.

כמו כן, משרד המדע הודיע היום כי במכון המחקר "מיגל" שבגליל הושגה פריצת דרך במהלך מחקר שעסק בנגיף הקורונה בעופות, דבר שעשוי להוביל לפיתוח חיסון תוך שבועות ספורים. הפיתוח יותאם גנטית גם לחיסון נגד וירוס הקורונה הנוכחי, שמדביק גם בני אדם. 

ערב הסעודית הודיעה הלילה כי תאסור על כניסת עולי רגל לשטחה, כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה. הממלכה לא תאפשר את קיום מצוות העומרה - העלייה למכה שלא במסגרת החג' - וכן לא תאפשר הגעה למסגד הנביא במדינה, מוקד חשוב נוסף של עלייה לרגל עבור המוסלמים. מדובר בצעד חריג כיוון שהעלייה לרגל היא אחת מיסודות הדת המוסלמית.

בישראל קרא אמש משרד הבריאות לאזרחים המתכננים נסיעה לחו"ל לשקול האם הן הכרחיות. כמו כן, דנמרק אישרה היום כי אובחן מקרה ראשון של קורונה במדינה. לדברי רשויות הבריאות במדינה, החולה הוא אדם ששב לאחרונה מחופשת סקי בצפון איטליה. בנוסף לכך דווח על גילוי מקרים ראשונים של קורונה בבגדד, ונורווגיה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע הלילה כי הסיכון שנשקף לאמריקאים מהקורונה עדיין נמוך מאוד, לדבריו. הנשיא כינס הלילה מסיבת עיתונאים בה הודיע כי מינה את סגנו, מייק פנס, לעמוד בראש הצוות שיתמודד עם המגפה בארה"ב, ופירט על דרכי ההיערכות להתגוננות מהנגיף בארצו. בארה"ב דווח עד כה על 15 בני אדם שלקו בנגיף, רובם בשלבי החלמה.