ליברמן ויעלון חותמים על מסמך סטטוס קוו חדש בנושא דת ומדינה

ימים ספורים לבחירות, ומספר בכירים בפוליטיקה מגיעים להסכמות בנושאי דת ומדינה וחותמים על מסמך סטטוס קוו חדש, שיזמו המכון הישראלי לדמוקרטיה, עתים ונאמני תורה ועבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 18:31 א באדר התשפ

ליברמן ויעלון חותמים על מסמך סטטוס קוו חדש בנושא דת ומדינה
ליברמן חותם על המסמך, צילום: נועם מושקוביץ

אמש (ג') חתמו יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ומספר שלוש במפלגת כחול לבן, משה בוגי יעלון, על מסמך הסטטוס קוו החדש בנושא דת ומדינה. את המסמך ניסחו המכון הישראלי לדמוקרטיה, עתים ותנועת נאמני תורה ועבודה, לו היו שותפים גם המכון לאסטרטגיה ציונית, קולך, מבוי סתום ומרכז צדק לנשים.

באירוע ההשקה שנערך במכון הישראלי לדמוקרטיה, נכח ליברמן, וכן נכחו באירוע ח״כ חילי טרופר מכחול לבן וח״כ מרב מיכאלי מהעבודה-מרצ-גשר.אביגדור ליברמן, אמר בכנס ההשקה: "נגיש מיד עם כינון הכנסת חוק שכל צעיר בגיל 18, יהיה חייב בגיוס או שירות לאומי".

צילום: יח"צ

יעלון אמר במעמד החתימה כי: ״אנחנו נמצאים במציאות מאד בעייתית בתחום דת-ומדינה, בעיקר כתוצאה מהשתלטות זרמים מסוימים על הממסד הרבני, באופן שלצערי מרחיק לא מעט יהודים. הניסיון לכפות אחד על השני דרך חיים, זה לא יהודי. סטטוס קוו חדש, שמקדם סובלנות, נותן מסגרת איתה רוב גדול של עם ישראל יכול לחיות בשלום״. 

צילום: ארגון ׳עתים׳

ד"ר שוקי פרידמן, מנהל המרכז לדת, לאום ומדינה במכון הישראלי לדמוקרטיה: "שנים אנחנו מנסים להגיע להסכמות, ובינתיים המחלוקות משסעות את הציבור הישראלי. יש רוב בחברה הישראלית לפתרונות האלה, ואני מקווה שהמסמך יהווה תשתית לפתרונות לכנסת הבאה". 

עו"ד אלעד קפלן, מנהל ארגון 'עתים': "הגיע הזמן לקחת אחריות ולדאוג להסדרים בנושאי דת ומדינה שפועלים לטובת החברה. לאחר שנה בה מאבקי דת עלו פעם אחר פעם לסדר היום, החלטנו להתכנס ולגבש פתרונות בנושאי הגיור, הנישואין והכשרות, שישמרו על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, על מארג הקהילות שמרכיבות את החברה הישראלית ועל הקשר עם יהדות התפוצות. נושאים אלו חיוניים לעתידנו המשותף".

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה: "המערכת הפוליטית תקועה וחייבת לשחרר את הפקק בתחום דת ומדינה. כדי לעשות זאת, יש להגיע להסכמות ראשוניות בנושאים עליהם רוב הציבור הישראלי מביע הסכמה ולחתור לפתרונות ביניים. המתווה מציע בסיס להסכמות לממשלה שתקום, ובכך תתחזק זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל ונפסיק להתנהל כשני עמים במדינה אחת".