נפתלי בנט לכיפה: לא פוסל חבירה למפלגה אחת גדולה בציונות הדתית

יושב ראש ימינה מסביר לחדשות כיפה מדוע הוא יסרב להיכנס לקואליציה של גנץ: "זו יש עתיד בתחפושת, הם ביקשו לפגוע בכל מה שיקר לציונות הדתית", טוען שמפלגתו לא מנסה להעלים את הרב רפי מהקמפיין ומגלה כי ניסה לקחת מועמדים מכחול לבן לגוש הימין, אך ללא הצלחה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/02/20 12:32 ב באדר התשפ

נפתלי בנט לכיפה: לא פוסל חבירה למפלגה אחת גדולה בציונות הדתית
בנט בראיון לכיפה בקריה, צילום: כיפה

חמישה ימים לפני יום הבוחר, הגענו לראיון עם יושב ראש ימינה שר הביטחון, נפתלי בנט בלשכת השר בקריה. במעלה הקומה ה-14 בנט מרגיש בנוח, אבל יודע שראש הממשלה ממשיך לתקוף אותו: "אני חושב שזו שגיאה", מסביר מה השתנה במדיניות המשרד מאז שהוא נכנס לנעלי השר ומסרב בתוקף להתעסק בכל המריבות הפנמיות בתוך המפלגה. 

ראש הממשלה נתניהו עקץ את הציונות דתית וטען שהציבור הדתי לאומי לא מבין בפוליטיקה. מה יש לך להגיד על זה? 

"איך הגעתי לפה? כנראה שאנחנו יודעים דבר וחצי. אני לא אשיב מלחמה בתוך המלחמה ולא אתקוף בתוך מחנה הימין. אני לא שולט בהחלטות שלנתניהו לתקוף את הציונות הדתית כל הזמן, אבל אני חושב שזו שגיאה. אני לא רוצה שנתקוטט בתוך מחנה הימין כי זה הפרס הכי גדול לאחמד טיבי, מרצ ולשמאל. הם רוצים שנתקטש, אני עסוק בלהביא עוד ועוד קולות". 

במערכת הבחירות הזו כל המפלגות קורצות למצביעי הציונות הדתית, יכול להיות שהם זיהו וואקום בתוך ההנהגה הפוליטית של הציבור הסרוג וראו שאפשר לקחת משם קולות? 

"הפוך. כל הקמפיינים של השנים האחרונות של ההדתה, של הפורום החילוני, של התקשורת ושל מפלגות אחרות? כי כולם רוצים אותנו קטנים וחלשים, כי כשאנחנו קטנים וכנועים, אז גם אם זו ממשלת ליכוד, הממשלה עושה התנתקות ומוסרת חלקים מארץ ישראל, כמו חברון וגוש קטיף, לערבים. הם יודעים שכשאנחנו חזקים, המדינה הופכת ליותר יהודית וחזקה והם יודעים שאני לא אמסור סנטימטר אדמה לערבים ולא אתן שיקימו פה מדינת טרור פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים". 

אתם מנסים להעלים את הרב רפי מהקמפיין? 

"פשוט לא נכון. אני בקשר טוב עם הרב רפי, הוא איש מצוין ואני חושב שעשו לו רצח אופי מזעזע". 

העוזר של הרב רפי עקץ בטוויטר את אחד מסרטוני הקמפיין שלא כללו את הרב רפי

"אני לא נכנס לזה. יש סרטונים שאני עם הרב רפי ויש סרטונים שאיילת שקד איתי. הכל בסדר. בסוף אנחנו מפלגה אחת גדולה, וחשוב שנהיה גדולה וכל היתר זה הבלים". 

טענת שימינה תמשיך לפעול כמפלגה אחת גם אחרי הבחירות. למה לא לאחד את כל המפלגות הקטנות למפלגה אחת מאוחדת? 

"אנחנו נפעל כסיעה אחת מאוחדת במהלך כל הקדנציה הבאה כמו שידענו בשבע השנים האחרונות, אבל הפעם זה יהיה משודרג כי יהיה כבוד הדדי. בגלל שאנחנו מסכימים לא להסכים בנושאים מסוימים יהיה חופש הצבעה.

אני לא פוסל חבירה למפלגה אחת גדולה. יש שתי מטרות אני מנסה לשלב את שתיהן. האחת זה אחדות בציונות הדתית - זה חיוני. והדבר השני זה איך מביאים את המוני בית ישראל, גם הלא דתיים. יש פה ציבור מסורתי ענק, שלא בהכרח שומר על כל מצווה, גם אני ואת לא מקיימים את תרי"ג מצוות מלא מלא. צריך למצוא את הדרך גם לאחד וגם לפרוץ החוצה - נשבור את הראש איך עושים את זה.  הדבר הכי חשוב הוא שהתגברו, למדנו את הלקחים ואנחנו נשארים בקדנציה הזו ביחד, ככל שזה תלוי בי". 

במידה ותתאחדו, תתמודד לראשות המפלגה? 

"אני לא מתעסק עם זה כרגע. יש מגמה מאוד טובה בגוש, הוא עלה מ- 54 ל- ל58 מנדטים. זה בהישג יד". 

בבחירות הראשון הגיע ל-68 מנדטים, כולל אלו שלא עברו את אחוז החסימה. היתה התדרדרות ל-55. יש אנשי ימין שלא מוכנים להצביע לנתניהו ואתה במקום להיות אלטרנטיבה טוען שתמליץ רק עליו? 

"זה נכון, אבל הם צריכים לסמוך עלי ועל איילת שקד שנמשיך עם הערכים שלנו. אני לא נכנס לקואליציה עם גנץ גם אם זה אומר לשבת בקואליציה. גנץ הוא איש טוב לב, אבל כחול לבן היא יש עתיד בתחפושת - שמאל מלא מלא. הם בעד פינוי 80 אלף תושבים מיו"ש מביתם, יאיר לפיד רצה לסגור את עלי, עופר שלח רצה לסגור את ההסדר, ומיקי לוי רצה לסגור את השירות הלאומי. הם מחרטטים. אני רוצה פה לומר לכל מי שמעלה על דעתו, והוא בציונות הדתית, להצביע כחול לבן זה פשוט הזיה. הם רצו לסגור את עלי, הסדר ושירות לאומי, אתם רוצים להצביע למי שרוצה לפגוע בכל מה שיקר לנו?"

הם קיבלו את תכנית המאה, בדיוק כמו נתניהו

"ההבדל הגדול הוא שאנחנו נחיל ריבונות חד צדדית, הם אומרים רק בהסכמת הפלסטינים עופר שלח לא יחיל ריבונות על סנטימטר אדמה, גם בבקעת הירדן, בלי הסכמת הפלסטינים, אני שואל - מתי הפלסטינים יסכימו? 

אנחנו במלחמה על כל מה שיקר לציונות הדתית. צריך לבחור פה איך תראה הממשלה הבאה, האם היא תהיה ממשלת נתניהו-בנט-שקד או נתניהו-גנץ-לפיד. בפעם הקודמת היינו כפסיעה משם". 

נתניהו טוען שהיינו כפסע מממשלת גנץ-בנט, האם זה נכון? 

אני לא הולך להשיב להתקפות של נתניהו. שום דבר מזה לא נכון, לא היה ולא נברא. אנחנו נכנסים לממשלה בראשות נתניהו, אני קורא לכל מחנה הימין תפסיקו את התקיפות בתוך המחנה, וגם אם תתקפו, אני לא אתקוף בתוך המחנה - זו שגיאה. אני מנסה כל הזמן להביא אנשים מכחול לבן אלינו ואמשיך לנסות, אבל בחוסר הצלחה". 

צפו בראיון המלא: