עקב הקורונה: בית הדין הרבני אסר על אם להיפגש עם ילדיה

בית הדין הרבני בתל אביב הוציא צו מניעה מאם לפגוש את ילדיה, זאת לאור בקשה מיוחדת שהוציא אב הילדים, שגרושתו חוזרת מתאילנד. הצו תקף עד למתן אישור מצד האם כי אינה נושאת את הנגיף. "בסכסוכי גירושין מכוערים מנסה כל צד לנצל כל הזדמנות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/02/20 17:32 א באדר התשפ

עקב הקורונה: בית הדין הרבני אסר על אם להיפגש עם ילדיה
אילוסטרציה, צילום: דוברות בתי הדין

לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה העולמי, החשש מהתפשטות הנגיף מגיע לפתח בית הדין הרבני. בימים אלו הוגשה לראשונה במעמד צד אחד, בקשה דחופה לצו מניעה האוסר על אם להיפגש עם ילדיה בשל החשש מהמחלה. בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, נעתר לבקשתו של אב למתן צו המונע מאישתו לשעבר, שעתידה לחזור היום (ד') מתאילנד, להיפגש עם ילדיה. הצו, הוצא במעמד צד אחד עוד בטרם נחתה האישה בישראל. 

עוד עולה מפסק הדין שיצא לאור בקשת האב, כי על האם חל איסור של כל מגע או התקרבות לילדים למשך 15 ימים, ורק לאחר שתמציא  אישור רפואי מוסמך שהיא אינה נשאית המחלה תורשה לפגוש את ילדיה. עוד קבע בית הדין הרבני כי הוא אוסר על האישה להופיע אישית בבית הדין בכל תקופת הבידוד. 

עו"ד מגי הלפרין, המייצגת את האישה אמרה בתגובה: "בסכסוכי גירושין מכוערים מנסה כל צד לנצל כל הזדמנות. במקרה זה הוגשה בקשה מיותרת לבית הדין שכן מרשתי מראש הודיעה לאב כי לא תסכן את בנותיה ותשהה בבידוד בהתאם להוראות משרד הבריאות. האב, שנמצא במלחמה אינסופית, למרות התחייבותה של האם הגיש את הבקשה. בכל מקרה, מרשתי פועלת בהתאם להנחיות - תשהה בבידוד משך 14 יום ולא תסכן את בנותיה ואף לא את עובדי בית הדין".