נתניהו בהתייחסות לקורונה: נערכים להתפשטות

נתניהו בכנס ראשי מועצות אזוריות: "נערכים להתפשטות נגיף הקורונה ולאתגרים הכלכליים שכרוכים בכך", בתוך כך, בצרפת נפטר מהנגיף החולה הראשון במדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 11:45 א באדר התשפ

נתניהו בהתייחסות לקורונה: נערכים להתפשטות
התייחס לקורונה, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו בכנס ראשי מועצות אזוריות היום (ד'), התייחס לנגיף הקורונה: "אנחנו נערכים לאפשרות של התפשטות נגיף קורונה ולאתגרים הכלכליים שהדבר הזה עשוי לייצר עבורנו. היינו הראשונים שבלמנו טיסות. ועלינו גם להבטיח אספקה של מוצרי מזון וחקלאות לעצמנו, לכל מקרה שלא יהיה". בתוך כך, בצרפת מדווחים על שלושה מקרים חדשים של הידבקות מהנגיף, כשאחד מהחולים נפטר.

כמו כן, מאה שישים ותשעה מקרים חדשים של נגיף הקורונה זוהו בקוריאה הדרומית, בעיקר בעיר טגו ובאזורים הסמוכים לה, מה שהעלה את מספר הנדבקים בנגיף במדינה ל-1,146 – כך מסר הלילה (רביעי) המרכז לבקרת ומניעת מחלות במדינה. 

 

נזכיר כי משרד הבריאות בברזיל בוחן מקרה ראשון במדינה של הידבקות בנגיף הסיני, מדובר בגבר בן 61 ממחוז סאו פאולו במדינה. במקביל, חייל אמריקני המוצב בדרום קוריאה אובחן גם הוא כחולה בנגיף הקורונה, כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות הקוריאנית. במקרה של החייל האמריקני, מדובר בבחור בן 23 – הראשון בצבא ארה"ב שחלה בווירוס – הוצב במחנה צבאי כ-20 קילומטר מהעיר דאגו בדרום המדינה. הצבא סירב למסור פרטים נוספים אודות המקרה, ולא ברור לאן הוא נלקח והאם הוא יוחזר לארה"ב. 

בתוך כך ברשת NBC האמריקנית פורסם כי חיסון אפשרי לנגיף הקורונה יחל להיבדק על בני אדם תוך שישה שבועות, לפי הדיווח, המכון האמריקני לאלרגיות ומחלות נגיפיות יחל בניסוי חיסון שפיתח על בני אדם. בכירים במערכת הבריאות של ארצות הברית ציינו שהשלב המתקדם בפיתוח החיסון והניסויים הגיעו מוקדם מהצפוי.