מהר המור עד מעלה גלבוע: מכתב רבנים חריג בתמיכה ברב אריה שטרן

הסכמה רחבה ומפתיעה בקרב רבני הציונות הדתית, מראש ישיבת הר המור, דרך הרב דב ליאור ועד ראש ישיבת מעלה גלבוע, קוראים במכתב לשר הפנים אריה דרעי: "הארך את כהונתו של הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 08:31 א באדר התשפ

מהר המור עד מעלה גלבוע: מכתב רבנים חריג בתמיכה ברב אריה שטרן
הרב אריה שטרן, צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90

לרבני הציונות הדתית נגמרה הסבלנות לש"ס. דווקא בתקופה בה נראה שהכל פורח בין הציונות הדתית לש"ס מגיע מכתב יוצא דופן בחריפותו. המכתב נוגע לעיכוב החתימה על תקנות להארכת כהונת הרב שטרן בעיר ירושלים.

כפי שפורסם, התקנות מונחות על שולחנו של השר לשירותי דת יצחק ועקנין כמעט חודשיים. כאשר, על המכתב חתומים כל גווני הרבנים הדתיים לאומיים, החל מרבני הר המור וכלה ברבני מעלה גלבוע וצהר, ניתן אולי לומר שזה הדבר היחיד שעליו הם יכולים להסכים- ההתנגדות להתנהגות ש"ס לרבה של ירושלים הרב אריה שטרן. ההתמהמהות על חתימת התקנות כמוה כהדחה, לטענתם.

המכתב חריג במיוחד, כיוון שהוא מקיף את רבני הציונות הדתית לכל גווניהם, בצורה כמעט חסרת תקדים, כשחתומים עליו מצד אחד ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג, ורבנים נוספים המזוהים עמה, כמו הרב שלמה אבינר, מנגד, הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו והרב אליקים לבנון המזוהים עם הימין האידאולוגי, ומצד שלישי הרב דוד סתיו, ראש רבני צהר, וראש ישיבת מעלה גלבוע, הרב יהודה גלעד, המזוהה במיוחד עם הזרם הליברלי במגזר. כמו כן חתומים זקני רבני הציונות הדתית, הרב יעקב אריאל והרב חיים דרוקמן.
המכתב ממוען ליו"ר שס אריה דרעי והוא מפורט מאוד, כאשר נראה כי הם מבינים מצויין את הסיטואציה הפוליטית והמשפטית. וכך הם כותבים:

"הצטערנו מאוד לשמוע על כוונתך להביא להדחת רב מכהן ועוד מזקני תלמידי החכמים שבדור, רבה של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן שליט"א. לאחר שהבנו שברצונכם לפעול כדי להאריך לרב אחר את הכהונה, שליחי הציבור התגייסו על מנת לפעול למען כבוד הרבנות וכבוד התורה ולמען אותו רב, לצערנו הניסיונות והמאמצים הרבים שנעשו לא צלחו עקב הגעתו של רב זה לגבורות, אך את כהונתו של מו"ר הגאון הרב שטרן אפשר להאריך בחתימה על תקנה שכבר מונחת על שולחן השר לשירותי דת יצחק ועקנין".


להורדת הקובץ

הם מוסיפים, "אך מפלגת ש"ס בשלה, אם לא יינתן לרב השני ( דבר שאינו בשליטתנו) אז גם לרב שטרן לא יהיה. לא זו הייתה דרכו של הראשון לציון הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל שדאגתו לכבודה של תורה ולכבודם של ת"ח, ויודעים דבריו של רבנו האלשיך הקדוש (בראשית ו) על מי שאומר "שגם לי וגם לך לא יהיה".

לסיום הם כותבים, "וידועים דבריו של ר' יהודה (שבת קיט, א) "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח שנאמר (דברי הימים ב לו, טז) ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה'". אנו פונים אליך על מנת לרומם את כבוד התורה וכבוד הרבנות כבוד ירושלים וכבודו של הגאון הרב אריה שטרן שליט"א ומבקשים שתפעל על מנת שהתקנה תחתם ללא שום דיחוי".

נראה שאחד מהדברים האחרונים בסוגיות דת ומדינה שנשארו בקונצנזוס זה רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן.

מדוברות ש"ס נמסר: "מדובר בספין בחירות שקרי שבאמצעותו מנסים כבר שבועות לפגוע בשר אריה דרעי, ללא שום הצדקה.  ולעצם הטענות: הרב הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, הגיע לגיל פרישה על פי חוק. ולמרות זאת, פנה השר לשרותי דת ממפלגת שס, השר יצחק ועקנין, למשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ, בבקשה לפעול להארכת כהונתו. תשובת קמיניץ אמורה להתקבל תוך מספר ימים. מצער מאד שאנשים מהציונות הדתית תוקפים ללא שום סיבה את השר דרעי, כשחבר מפלגתו, השר ועקנין, הוא כאמור היחיד שפועל להארכת כהונתו של הרב שטרן"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן