נס בבית וגן: פיצוץ גז בבית כנסת, אין נפגעים

פיצוץ גז אירע בלב ירושלים, בבית כנסת "בית יהודה" בשכונת בית וגן. בנס, לא היו נפגעים, אך נזק רב נגרם למקום. מתפלל בקהילה: "אירוע קשה ועצוב"

חדשות כיפה גלעד ארליך,חדשות כיפה 26/02/20 07:58 א באדר התשפ

נס בבית וגן: פיצוץ גז בבית כנסת, אין נפגעים
ארכיון, צילום: דוברות מד"א

בית הכנסת "בית יהודה" בשכונת בית וגן נראה כמו אחרי מלחמה, התקרה קרסה, הספסלים הפוכים והדלתות נעקרו, אין מדובר במחזה פשוט כלל וכלל.

 אמש (ד), בשעות הערב, כאשר בבית הכנסת נכחו, למרבה המזל, רק שני מתפללים, אירע פיצוץ גז, במטבח אשר נמצא בבית הכנסת, אך אינו בשימוש באופן שגרתי. מפקד כוחות הכיבוי בשטח דיווח כי מדובר במבנה בן 3 קומות, המשמש כבית כנסת ואולם אירועים הנמצא בקומה התחתונה של המבנה. במטבח בקומה התחתונה הצטבר ככל הנראה גז שדלף על פי החשד מצובר גז סמוך כאשר בשלב מסויים, נוצר ניצוץ שגרם לפיצוץ הגז ולהרס משמעותי במבנה.

לוחמי האש בשטח עדכנו, כי בעקבות הפיצוץ, יש חשש לקריסת המבנה, ולפיכך הוזמן מהנדס מבנים מסוכנים למקום. מהדף הפיצוץ נפצעו שלושה אנשים ששהו במבנה ובסמוך לו, והם פונו מהמקום ע"י כוחות ההצלה להמשך טיפול בבית החולים.

חיים, ממתפללי בית הכנסת ב26 שנה האחרונות, מספר בשיחה עם "כיפה" על האירוע הקשה שחוותה הקהילה אתמול. "מדובר בבית כנסת שמהווה את מרכז חיי הקהילה, ישנו חשש גדול להתפרקות הקהילה בעקבות האירוע. מדובר בנס, הבנתי ששלושה אנשים נפצעו קל, מדובר בבית כנסת שמתפללים שם שלוש פעמים ביום, והאסון היה יכול להיות גדול הרבה יותר, כולל נפגעים בנפש"

עוד הוסיף, "לוחמי האש והמשטרה סגרו את המקום, אך מתפלל שנכנס דיווח כי נראה שספרי התורה במצב בסדר, אנחנו חושבים עכשיו מה לעשות ואיך להמשיך הלאה, בעיקר מבחינת חיי הקהילה והשמירה עליה".

חיים מזכיר כי מדובר באחת משתי הקהילות היחידות מהמגזר הדתי-לאומי שנשארו בשכונת בית וגן. בית הכנסת שוכן בדרום השכונה ואילו בית הכנסת השני שוכן בצפונה. שכונה שהייתה בעברה ממעוזי הציונות הדתית בירושלים, וכיום נשארו בה מעטים. עם זאת, הוא אומר, שבמהלך השנה האחרונה דווקא הצטרפו לקהילה מספר זוגות צעירים דתיים לאומיים, ועכשיו השאלה איך מתקדמים מכאן.

"מדובר באירוע קשה ועצוב, בית הכנסת הוא מרכז הקהילה, אנשים מודאגים ומתקשרים זה לזה על מנת להבין מה קורה ואיך הקהילה תמשיך, כנראה שהשבת הקרובה נתפלל בבית הכנסת השני בשכונה, "בית אריאל", גבאי בית הכנסת שם, כבר התקשר אלי להציע את עזרתם"

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן