פרופ' אלבשן על הכתובות בקריית אונו: "מאורע מזעזע- כולנו נפגעים"

פרופ' יובל אלבשן, דיקן הפקולטה למשפטים בקרייה האקדמית אונו, הגיב לכתובות הגזעניות שהתגלו במעונות הסטודנטים של המכללה, "מגנים בכל פה את המעשה וקוראים לגורמי האכיפה לגלות מי עומד מאחוריו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/20 17:50 ל בשבט התשפ

פרופ' אלבשן על הכתובות בקריית אונו: "מאורע מזעזע- כולנו נפגעים"
פרופסור יובל אלבשן, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

דיקן הפקולטה למשפטים בקרייה האקדמית אונו, פרופ' יובל אלבשן, הגיב היום לאירוע החמור בו התגלו כתובות גזעניות על קירות מעונות הסטודנטים של המכללה: "המאורע המזעזע שתרחש על חומת המעונות שלנו -הנפגעים הם לא רק הסטודנטים הערבים שגרים במעונות וגם לא רק חבריהם היהודים לחדר, אלא כולנו, והרעיון שעומד בבסיס הקרייה "

נזכיר כי היום בבוקר התעוררו סטודנטים במעונות של הקריה האקדמית אונו ונדהמו לגלות כתובות גזעניות מתחת לחלון שלהם עם המלים "כהנא צדק", "שומרים על עיר טהורה, ערבים החוצה".

במכתב שהופץ לכלל הסטודנטים, כתב אלבשן כי: "הקמפוסים הרב תרבותיים של הקריה האקדמית אונו בחיפה, בירושלים, באור יהודה ובקריית אונו הוקמו על בסיס השאיפה להוות קריית חינוך חופשית, נגישה לכל הקבוצות והמגזרים בישראל ובמיוחד עבור אלו שמצאו עצמן מודרות ממקצועות העילית הנלמדים במערכת ההשכלה הגבוהה, לרבות חרדים וחרדיות; מוסלמים ומוסלמיות, יוצאות ויוצאי אתיופיה, בעלי צרכים מיוחדים ואנשים מבוגרים החיים בפריפריות העניות בישראל. אנו עושים על בסיס האמונה כי רכישת מקצועות העילית היא מפתח לחיי חירות, לחתירה אל האושר ולמימוש עצמי כמו גם לבניית החברה הישראלית כחברה רבת תרבויות ומגוונת".

בנוסף, הוא הציע לסטודנטים שחשים נפגעים להגיע למרכזי התמיכה של הקריה- מתנ"א - שם יסייעו להם.
ללבסוף הוא ציין כי הוא, "שמח שאגודת הסטודנטים של הקריה שבראשה עומדים - כראוי לקמפוס רב תרבותי - מוסלמי, יהודי ונוצרי - גינתה על אתר את המעשה ותסייע לנו באיתור הנפגעים ובמחיקת הכתובות. זו קרן אור חשובה.