מירי רגב לכיפה: "בנט ושקד בכל מקרה יהיו בממשלה שלנו"

שרת התרבות והספורט מסבירה מדוע לפתע נתניהו יוצא בהצהרות ימניות, אך לא עסק בהן במשך שנות כהונתו: "היינו בבלימה מול אובמה, שרצה שנעזוב את יהודה שומרון", וקוראת לאיתמר בן גביר לפרוש מהמירוץ: "האגו לא יכול לשחק עכשיו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 25/02/20 21:03 ל בשבט התשפ

מירי רגב לכיפה: "בנט ושקד בכל מקרה יהיו בממשלה שלנו"
השרה מירי רגב , צילום: חדשות כיפה

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, הסבירה למה התכוון ראש הממשלה נתניהו, שטען שהציונות הדתית לא מבינה בפוליטיקה, ומספרת מדוע בשבוע האחרון אנחנו שומעים הצהרות ימניות של נתניהו. 

נתניהו אמר שהציונות הדתית עם לב גדול, אבל לא מבינה בפוליטיקה. האם האמירה הזו לא מעידה שהתחושה שנתניהו רק משתמש בציונות הדתית נכונה? 

"לא, ההפך הוא הנכון. קודם כל אני שמחה שבנט הבין שנתניהו הוא מנהיג הימין, ושם את התמונה שלו לצד ראש הממשלה בקמפיין. עד עכשיו הוא נמנע מלעשות את זה בכל הקמפיינים האחרים, בנט הבין שהוא צריך להעביר מסר לציונות הדתית שהוא הולך עם נתניהו. מדוע הוא עושה את זה? משום שבבחירות הקודמות הוא גמגם. הוא ואיילת שקד קיימו משא ומתן עם גנץ ואנחנו הצלחנו למנוע את זה ברגע האחרון וחוששים שזה יקרה שוב. 

"אנחנו פונים לציונות הדתית ומראים להם שמי שמביאים את הריבונות - אלו אנחנו, מי שפועל להגדלת היישובים - אלו אנחנו. מי שהביא תרבות וספורט, שלא ספרו את ההתיישבות - אלו אנחנו. בנט ושקד בכל מקרה יהיו בממשלה שלנו, תנו לנו את הכוח, כדי שהקול שלכם לא ילך לאיבוד ולא לבן גביר. לכן ראש הממשלה אמר עם הלב. הלב הוא דבר נהדר, אבל צריך לשלב בין הלב לראש, בין הלב להיגיון". 

בשבוע האחרון נתניהו יוצא בהצהרות ימניות במיוחד כמו חיבור 12 ישובים מההתיישבות הצעירה ביו"ש לחשמל, ובניית שכונות חדשות בגבעת המטוס ובהר חומה. איפה הייתם עשר שנים? 

"היינו בבלימה מול אובמה, שרצה שנעזוב את יהודה שומרון. היינו מול נשיא ארצות הברית שלא רצה שנישאר בהתיישבות ורצה ללכת על הסכם עם איראן. מהרגע שעלה הנשיא טראמפ קיבלנו הכרה של ארצות הברית בריבונות של ברמת הגולן, קיבלנו את מעבר השגרירות לירושלים, קיבלנו הכרה בחוקיות ביישובים ביהודה ושומרון, וקיבלנו ללא תנאים את הריבונות ביהודה ושומרון, בבקעת הירדן, צפון ים המלח". 

בליכוד ניסו להוריד את עוצמה יהודית מהמירוץ, אך ללא הצלחה. מה קרה?

אגיד לפני שהסקרים החדשים, בהם הליכוד היא המפלגה הגדולה, מנסים להרדים את הליכודניקים והימין ומעוררים את אנשי השמאל, יחד עם המצביעים של בן גביר זה יגרום לאיבוד קולות של הימין. אני ממש מבקשת, האגו עכשיו לא יכול לשחק. מה שחשוב זה ארץ ישראל ועם ישראל ולכן בן גביר צריך להודיע שהוא לא מתמודד והקולות האלו יעברו למפלגות ימין אחרות".