לקראת פורים: המשטרה מזהירה מצעצועים מסוכנים

סכנה מיידית ומוחשית: משטרת ישראל מזהירה מפני שימוש בצעצועים מסוכנים. בימים הקרובים תאכוף המשטרה את הנושא ביתר שאת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/20 17:03 ל בשבט התשפ

לקראת פורים: המשטרה מזהירה מצעצועים מסוכנים
צעצועים מסוכנים, צילום: דוברות המשטרה

משנכנס אדר מרבין בשמחה, זו כבר מסורת ארוכת שנים בה רבים וטובים מוחים את המן בקריאת המגילה כפי שמופיע במקורות. אולם, בעוד שבעבר האמצעים למחייתו של צורר היהודים הסתכמו ברעשנים לסוגיהם השונים, בשנים האחרונות נכנסו מיני נפצים שונים שמלבד העובדה שבפיצוצם הם מרעישים ישנה גם סכנה מוחשית לאברי הגוף ולחיי אדם.
על מנת לסבר את האוזן נאמר כי בשנה שעברה אישה הפילה את עוברה כתוצאה מהבהלה מפיצוץ נפץ בקרבתה, ועשרות רבות של ילדים שהפעילו את הנפצים סבלו וסובלים עד היום מפגיעות קשות בעניים ובאצבעות הידיים.

מה ההגדרה של צעצוע מסוכן?
ע"פ תקנות משרד הכלכלה והתעשייה, צעצועים מסוכנים אסורים הם צעצועים שהשימוש בהם:
עלול לגרום לנזק גופני, מחקה או מדמה נשק אמיתי, עלול לסכן את בריאות הציבור או לגרום להטרדה, בהלה, גירוי ודמע.

צעצועים מסוכנים

צעצועים מסוכניםצילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל ופקחי משרד הכלכלה והתעשייה מבצעים באורח קבע  פעילות אכיפה כנגד מוכרי הצעצועים האסורים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את התופעה המסוכנת והפסולה, ולמנוע  את הפגיעה המסוכנת בהפעלתם של אותם אמצעים. חשוב לציין כי אין כל כוונה להשבית את שמחת חג הפורים אולם כן חלה חובה לנתב את השמחה לפן חיובי שאינו פוגע בציבור. בימים הקרובים תאכוף המשטרה את הנושא ביתר שאת.

משטרת ישראל קוראת להורים למנוע מהילדים והנערים להשתמש באמצעים מסוכנים ולנתב אותם רק לאותם אלו המותרים על פי החוק. על מנת למנוע סכנה ועגמת נפש מהנערים ומבני משפחותיהם יצאו הרב הראשי למשטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו ורבני משטרת ישראל בקריאת קודש להורים לרבנים ולמחנכים.

"בהתקרב ימי הפורים הבעל"ט אנו רואים חובה קדושה לחזור ולהזהיר את הציבור לנהוג בכל כללי הזהירות על מנת ששמחת פורים תהייה כהלכתה. לצערנו הרב אנו שומעים עדויות מאנשי המשטרה והחירום על היקף המקרים הקשים שהתרחשו בתקופה זו. על כן באנו לעורר על מצוות עשה חמורה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ולהודיע בשער בת רבים על חובת הזהירות. בנוסף, מזהיר רב המשטרה מפני שתייה מרובה אצל בחורים צעירים, לרבות נהגים, לדבריו, בשנים עברו ארעו מקרים רבים שגבלו בסכנת נפשות בשל עניין זה.

מכתב רבני המשטרה

מכתב רבני המשטרהצילום: דוברות המשטרה

המשטרה מודיעה כי היא תבצע אכיפה מצילת חיים בדגש על ימי הפורים על מנת למנוע סיכון חיי אדם.