תקדים: המשטרה תפצה בחורי ישיבה על פגיעת שוטרת

תקדים: בחורי ישיבה פוצו בחמישים אלף ש"ח, לאחר ששוטרת נגעה בהם בכתף וסגרה את דלת החדר בכוונה כדי שיעברו על איסור יחוד: "בחורי ישיבות צריכים לדעת שהם מוגנים ושלא ניתן לפגוע באמונתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/20 16:09 ל בשבט התשפ

תקדים: המשטרה תפצה בחורי ישיבה על פגיעת שוטרת
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פיצוי חסר תקדים לשני בחורי ישיבה ששוטרת פגעה בהם בכוונה. המקרה ארע במהלך הפגנה שנערכה בשנת 2017 בה נעצרו עשרות בחורי ישיבה בבני ברק, הובאו במהלך מעצרם בחורי ישיבה לתחנת המשטרה וסרבו להזדהות.

בשלב מסוים הגיעה לחצר שוטרת שאיימה על השניים שאם לא יזדהו היא תיגע בהם. לאחר שהמשיכו לעמוד בסירובם ואמרו לה כי הרבנים הורו להם לא להזדהות, השוטרת לקחה את אחד מהם ונגעה בו בכתפו, הכניסה אותו לחדר חקירות ואיימה עליו שאם לא יזדהה היא תאלץ לסגור את הדלת.

הצעיר התחנן על נפשו והסביר לה שמדובר באיסור חמור של יחוד, אולם השוטרת סגרה את הדלת ואף כפתה עליו לערוך תביעות אצבעות עד שנשבר והסכים למסור את שמו. גם הבחור השני הועבר לטיפולה של השוטרת שהכניסה אותו לחדר, צחקקה ונגעה בו. 

משטרה

משטרהצילום: shutterstock

השניים הגישו כתב תביעה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, כאשר בכתב ההגנה השוטרת טענה שהיא הייתה חייבת לסגור את הדלת כדי שבחורי הישיבה לא יברחו. בדיון שנערך הביא בן גביר עדה, עו"ד שהייתה במסדרון וראתה שהשוטרת נוגעת בצעירים בצורה מכוונת.
בנסיבות אלה עוד לפני שנערך דיון, הסכימה המשטרה לשלם פיצוי והשופט הורה למשטרה לשלם 50,000 ₪ אלף שקלים ובמקביל נפתח הליך נגד השוטרת.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את השניים, מסר: "מדובר בתקדים חשוב שנועד להגן על ציבור שלעיתים יש מי שחש בנוח לתקוף אותו במחשבה שלא ישלם על כך. לא יתכן ששוטרים במדינת ישראל יחשבו שהם מעל החוק ויתנהגו כעבריינים. בחורי ישיבות צריכים לדעת שהם מוגנים ושלא ניתן לפגוע באמונתם".