לאחר הערכת מצב: הוסרו כלל המגבלות על ישובי הדרום

המגבלות על ישובי הדרום שהוטלו עקב סבב ההסלמה האחרון, הוסרו, וזאת לאור השקט שחל מאז הסכם הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי. מוקדם יותר שטייניץ צינן את ההתלהבות: "אם הם ימשיכו לירות נשתמש בתכנית החריפה שהכנו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 25/02/20 13:24 ל בשבט התשפ

לאחר הערכת מצב: הוסרו כלל המגבלות על ישובי הדרום
מכללת אשקלון. השגרה חוזרת, צילום: יחצ

דובר צה"ל מוסר לפני דקות אחדות כי הוחלט הוחלט להסיר את כלל המגבלות שהוטלו על יישובי הדרום בשל המצב הביטחוני , זאת לאחר הערכת מצב בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף. הרשויות בהן יוסרו המגבלות - אשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב, מועצה אזורית שער הנגב.

נזכיר כי אמש סמוך לשעה 23:30 הוכרז על הפסקת אש בין צה"ל לארגון הג'יהאד האסאלמי, כאשר הרקטה האחרונה נורתה סמוך לתחילת הפסקת האש, ואת ליל אמש העבירו תושבי הדרום בשקט יחסי, זאת לאחר יממה אלימה במיוחד שכללה עשרות שיגורי רקטות ויירוטים על ידי כיפת ברזל. אחת הרקטות אף פגעה בישיבת ההסדר שבשדרות אך למרבה המזל לא גרמה לאבדות בנפש. הג'יהאד האסאלמי מסר כי ירי הרקטות הוא תגובה למות המחבל על גדר המערכת מוקדם יותר השבוע. 

נזכיר, כי מוקדם יותר שר האנרגיה יובל שטייניץ שלח מסר מאיים לארגוני הטרור בעזה, ואמר כי במידה והירי אל עבר הדרום לא ייפסק, לישראל לא תהיה ברירה מלנקוט בתגובה קשה. "אם ימשיכו לירות לא תהיה הסדרה. אם לא תהיה ברירה, הכנתו תכנית מקיפה וגדולה מאד, חריפה מאד ושונה מאד מכל מה שהיה עד כה בעזה. אולי גם נגיע לשהייה של כמה שבועות בעזה ומיטוט שלטון חמאס".