הפסקת אש: לילה שקט ומתוח עבר על תושבי הדרום

מאז שיגור הרקטה האחרונה לעבר ישראל אמש בשעה 23:00, ארגוני הטרור שומרים על השקט. ארגון הג'יהאד האסלאמי הודיע שהסבב הנוכחי הסתיים, בישראל נזהרים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/02/20 07:43 ל בשבט התשפ

הפסקת אש: לילה שקט ומתוח עבר על תושבי הדרום
ירי רקטות מרצועת עזה, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

במהלך היממה האחרונה נורו כמאה רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, כאשר השיגור האחרון לעבר ישראל היה אתמול (ב) בשעה 23:00. רשת אל ג'זירה דיווחה אמש כי הפסקת האש נכנסה לתוקף באופן הדדי בשעה 23:30 וזאת למרות שבישראל לא אישרו זאת.

פיקוד העורף הנחה כי לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות והמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. המשמעות היא ש-65,000 תלמידים ישארו בביתם. באזורים אלה ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן לפני זמן ההתגוננות. ניתן לקיים אירועים בתוך מבנה עד 300 איש, אך חל איסור על התכנסויות מחוץ למבנה. 

מדובר צה"ל נמסר כי לאור הערכת המצב הוחלט על פתיחת כלל הצירים שנסגרו בימים האחרונים באזור עוטף עזה, ועל חידוש תנועת הרכבות בקו שדרות-אשקלון. לאחר הערכת מצב מחודשת בפיקוד העורף ועל מנת לאפשר חזרה הדרגתית לשגרה, הוחלט כי ניתן לצאת לעבודה ואין מגבלה על קיום התכנסויות ואירועים ברשויות: אשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב ומועצה אזורית שער הנגב. 
פעילויות חינוכיות לא יתקיימו בשלב זה.

נזכיר כי לטענת הג'יהאד האסלאמי ירי הרקטות שהחל ביום ראשון בשעות אחר הצהריים, התבצע כתגובה למספר פעולות של ישראל ובהן הדחפור הצה"לי שאסף את גופת המחבל שהניח מטען חבלה על גדר הגבול ברצועה. בתגובה הראשונית נורו למעלה מ-20 רקטות לעבר ישראל.   מאז תחילת ההסלמה טופלו בבית החולים ברזילי באשקלון 21 נפגעים בהם פצוע בינוני, 15 במצב קל ועוד חמישה נפגעי חרדה.