דווקא עכשיו מתגייסים למען תושבי נתיבות

עמותת מגשימים ביחד הפועלת בעיר זה 20 שנה בשיתוף עם עיריית נתיבות, פצחה בקמפיין התרמה למען פעילויות בעיר, המסייעות לצמצום פערים בחברה, בניית מרכזי למידה לילדים, הקמת מדרשה וחיזוק הישיבה בעיר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/02/20 15:45 כט בשבט התשפ

דווקא עכשיו מתגייסים למען תושבי נתיבות
צילום: מגשימים ביחד

עמותת מגשימים ביחד השוכנת בנתיבות, פועלת מזה 20 שנה לצמצום פערים וליצירת חיבורים אמתיים בחברה הישראלית ולפיתוח הנגב. הגיע הזמן לקחת אחריות ולעשות חיבורים, במיוחד לאור שגרת התושבים ששוב נסדקת במצב הביטחוני.

שוב, המצב הביטחוני השברירי משבש את חיינו, תושבי מדינת הדרום. שוב, חוסר וודאו וחרדות של ילדים צצות והשמחה הגדולה לקראת ראש חודש אדר מתערערת. הבוקר הושבתו הלימודים וכל מה שחשבנו שהוא שגרה, כבר לא וזה קצת ציני אבל קוראים לזה פה "שגרת חירום" והדבר היחד ששגרתי הוא שהחירום הפך לשגרת חיינו.

אבל במקום להתלונן, החלטנו שאנחנו בוחרים לחלום על מציאות מתוקנת ומחויבים לפעול כדי להגשים אותה תחת השם שכרגע עדיין רק מעט מכירים "מגשימים ביחד". ב-20 שנה האחרונות מגשימים ביחד" היא עמותה הפועלת ליצור שינוי חברתי-ערכי במדינה, תוך התמודדות עם אתגרי החברה הישראלית, צמצום הפערים והניכור, ויצירת מסגרות של חיבורים בין פריפריה למרכז.

אבל דווקא בתוך השגרה של החירום חל מפנה ועמותה קטנה זו מתחילה להשמיע את קולה ומקבלת הכרה, עד כדי כך שראש עיריית נתיבות מנה אותה בתוך אחד משלשת מנופי הצמיחה בעלי משמעות מכרעת לפיתוח העיר בשלושים שנה האחרונות.

דווקא בזמן שחמ"לים צבאיים עובדים, מגשימים ביחד מפעילים חמ"ל מסוג אחר, חמ"ל שמטרתו לרתום אלפים לחזון ולמטרות העמותה, לגייס משאבים ולהרחיב את הפעילות המחברת בין אדם לחברו, בין פריפריה למרכז, בין תלמוד למעשה.

בחמ"ל מיוחד זה יגיעו ילדים למקלט הצמוד לפעילות ולשמחה משותפת, ההורים ימשיכו במלאכת הגיוס. רקפת דביר, ממתנדבות החמ"ל הביעה משאלה "הלוואי שנוכל להשתמש בכסף הזה רק לבנות ולהצמיח , לצמצם פערים, להרחיב לימוד תורה לבנים ולבנות, לעוף למעלה ולא רק לנסות לתקן מה שכל פעם נסדק לנו".

מוסדות מגשימים ביחד כוללים פעילות ענפה ובהם ישיבת ההסדר "אהבת ישראל", פעילות חינוכית בבתי הספר ובשכונות, מרכז משפחה, קהילות משימתיות, כפרי סטודנטים ועוד. במצב הביטחוני הנוכחי יתכן שדווקא מרכז משפחה שמנסה להרחיב את הטיפולים הרגשיים להם זקוקים ילדים הוא הדבר האקוטי ביותר. יש לעמותה זו עוד מספר שעות להגיע ליעד שהציבו ואולי זו הזדמנות טובה לעשות מעשה לטובת חיזוק אחינו בדרום. 

הצטרפו גם אתם והביעו תמיכה בתושבי הדרום