הרב פרץ לשליחים: "הציונות הדתית היא פאר תפארתה של ארץ ישראל"

שר החינוך שוחח עם שליחים היוצאים לשליחות בקהילות יהודיות בחו"ל וביקש לחזק אותם לקראת משימתם. "לשליחות שלכם יש חשיבות עצומה לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל לאחינו ביהדות התפוצות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/02/20 20:22 כח בשבט התשפ

הרב פרץ לשליחים: "הציונות הדתית היא פאר תפארתה של ארץ ישראל"
הרב פרץ עם השליחים, צילום: יח"צ

שר החינוך, הרב רפי פרץ שוחח הערב (א') עם שליחים היוצאים לשליחות בקהילות יהודיות בחו"ל ואמר להם: "לשליחות שלכם יש חשיבות עצומה לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל לאחינו ביהדות התפוצות. הקשר ההדוק בין יהודי התפוצות לבין יהודי מדינת ישראל מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בחוסנה של מדינת ישראל."

צפו בדברים: 

 "כמה כוח יש בהתנדבות, כמה אדירות הן העוצמות המצויות בה וכמה זוהי זכות ענקית של כל אחד ואחת לצאת לשליחות בשם העם הנפלא שלנו", הוסיף פרץ, "בעיניי הציונות הדתית היא פאר תפארתה של הארץ הזאת, בניה ובנותיה מילאו וימלאו את מיטב התפקידים הבכירים במדינת ישראל תוך אמונה שלמה בצדקת הדרך שלהם. לכן, מן הראוי שגם בשליחות מעבר לים, פניה היפות של הציונות הדתית ראוי שתתפוס את מקומה בכל יעד בו תידרש. תמיד היינו בכל מקום למען מדינת ישראל, התייצבנו לדגל בכל פעם בגאון ולשם שמים. השליחים שלנו בעולם הם הנציגים של הציונות הדתית ועליהם לדעת שעיני מדינה שלמה נשואות אליהם בציפייה להישגים כבירים בעבור ישראל בתפוצות."

הרב פרץ עם השליחים

הרב פרץ עם השליחיםצילום: יח"צ

השר ביקש לדבר גם על הקשר החשוב בין מדינת ישראל לתפוצות ולקהילות היהודיות בחו"ל. "לשליחות שלכם יש חשיבות עצומה לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל לאחינו ביהדות התפוצות. הקשר ההדוק בין יהודי התפוצות לבין יהודי מדינת ישראל מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בחוסנה של מדינת ישראל. מוטלת עלינו החובה לחנך את דור העתיד לאחריות קולקטיבית, לסולידריות ולהבנה שגורל העם היהודי באשר הוא נימצא תלוי באחדותו."

שר החינוך התייחס גם לפעילות משרדו לחיזוק הקשר ואמר: "משרד החינוך הקים אגף תפוצות ופועלים כל העת למען חיזוק הקשר עם יהדות העולם. אנו מפתחים מערכי שיעור יעודיים לנושא, מפגישים תלמידים עם בני נוער מהתפוצות, עורכים כנסים והשתלמויות למורים ומנהלים , צעדות משותפות בירושלים של נוער מהתפוצות ונוער מהארץ-  ומאמינים שמערכת החינוך תוכל לתת מענה הולם לאתגר לאומי חשוב זה."

השר סיים ואיחל לשליחים הצלחה בשליחותם, "אשרי העם שאלו הם בניו ובנותיו, היו ברוכים, הניפו על נס את דגל ההתנדבות החרוט באופייה של הציונות הדתית והמשיכו להביא גאווה גדולה לעם ישראל ומדינת ישראל. עלו והצליחו."