בעקבות הירי: כנס כחול לבן באשקלון בוטל

במפלגת כחול לבן החליטו לבטל כנס בחירות שהיה עתיד להתקיים בעיר הדרומית, זאת מחשש להמשך שיגורי הרקטות מרצועת עזה. תאריך חלופי לכנס של המפלגה בעיר אמור להימסר בהמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 19:44 כח בשבט התשפ

בעקבות הירי: כנס כחול לבן באשקלון בוטל
אשכנזי. הכנס בוטל, צילום: יובל כהן אהרונוב

בעקבות מטח הרקטות שנורה מוקדם יותר הערב (א') אל עבר ישובי הדרום, במפלגת כחול לבן החליטו לבטל כנס בחירות שהיה עתיד להיערך בהמשך בעיר אשקלון, זאת מחשש ממשי לפגיעה במהלך הסדיר של הכנס בעקבות אזעקות צבע אדום אפשריות שיהיו במהלכו. את ההחלטה קיבלו במפלגה לאחר התייעצות שקיימו עם פיקוד העורף, וכנס חלופי צפוי להתקיים בהמשך.

כזכור, אל עבר ישובי הדרום נורה מטח של עשרים רקטות וטילים מרצועת עזה, דבר שהביא לאזעקות צבע אדום במספר ישובים בדרום, ביניהם אשקלון.  כיפת ברזל הצליחה ליירט חלק מן הרקטות. מי שהתייחס למצב בדרום הוא הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שגם היה אמור להוביל את הכנס הערב. "חמאס יצטרך לבחור בין הסדרה ארוכת טווח להכרעה", אמר מספר 4 בכחול לבן, "אני לא מקבל את זה שאין פתרון למצב".

במקביל, בג'יהאד האסלאמי לקחו אחריות על הירי, ובכיר בארגון אמר על ההסלמה: "זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב. הירי שהיה הערב הוא במסגרת התגובה על הפשע של ישראל הבוקר. ההתנגדות לא תישאר בידיים כפותות". את הדברים אמר הבכיר לאתר הפלסטיני "דוניא אל-ווטן".