לפיד חוזר בו: "טעיתי, הייתי צריך להגיד 'רוב ציוני'"

חבר הכנסת מטעם כחול לבן טוען שטעה כשאמר שמפלגתו קרובה להקים קואליציה בעלת רוב יהודי, וטוען כי היה צריך להשתמש במונח 'רוב ציוני' במקום. אמירתו של לפיד עוררה כעס במחנה השמאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 19:29 כח בשבט התשפ

לפיד חוזר בו: "טעיתי, הייתי צריך להגיד 'רוב ציוני'"
לפיד. חוזר בו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מספר שתיים בכחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד חוזר בו מדברים שאמר במוצאי שבת, כשטען כי מפלגתו קרובה להקמת קואליציה בעלת "רוב יהודי". לפיד מתראיין לחדשות 13 הערב (א') ואומר: "טעיתי כאשר השתמשתי במונח 'רוב יהודי', לא הייתי צריך לעשות זאת, הייתי צריך לבחור את המונח 'רוב ציוני'".

כזכור, לפיד התראיין במוצאי שבת האחרון לרינה מצליח בתכנית פגוש את העיתונות ואמר "‏חסרים לנו בין שניים לשלושה מנדטים כדי שנשיג 'רוב יהודי' ונקים ממשלה", כאשר הוא חוזר על הדברים, מצייץ אותם בחשבון הטוויטר שלו ומוחק אותם לאחר מכן.

הביטוי בו בחר להשתמש לפיד לא התקפל בעין יפה אצל המפלגות הערביות ואצל חלק ממפלגות השמאל שעתידות להרכיב קואליציה עם לפיד, אם וכאשר. ח"כ איימן עודה, ראש הרשימה המשותפת הגיב לדברים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם פוליטיקאי בכל מקום אחר בעולם היה מכריז שהוא רוצה רוב לבן, בלי שחורים ויהודים, אני מניח שיאיר לפיד היה קורא לו גזען ואנטישמי. אם לא יהיה רוב אזרחי אז לא יהיה רוב. נקודה".