הסניפים השכונתיים של רמי לוי נפרדים מהרבנות

סניפי "רמי לוי בשכונה" ורשת סופר קופיקס נפרדים מהשגחת הרבנות, הסיבה היא כי אין מעדניות בסניפים הללו. לטענת הרשת המוצרים שנמכרים הם גם ככה סגורים ולכן אין צורך לשלם למשגיח כשרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 11:59 כח בשבט התשפ

הסניפים השכונתיים של רמי לוי נפרדים מהרבנות
נפרד מהרבנות. רמי לוי, צילום: יחצ

סניפי רמי לוי בשכונה וסופר קופיקס כבר לא משתמשים בשירותי השגחת הכשרות של הרבנות. ברשת מעוניינים לחסוך בעליות והגיעו למסקנה, שאין צורך הבאת משגיחי כשרות לסניפים. ברשת מדגישים כי מדובר בסניפי מכולת, שבהם כל המוצרים שנמכרים הם סגורים ממילא ויש עליהם כשרות. הדברים שלשמם דרוש משגיח הם במעדניות בהם מוצרים נמכרים פתוחים, אך היות ואין בסניפים אלו מעדניות אז אין צורך לשלם למשגיח.

לפי הגורמים, כל ששת סניפי רמי לוי בשכונה כבר הפסיקו לעבוד עם הרבנות וכן כמה מסניפי סופר קופיקס. בכוונת הרשת להחיל את המהלך על למעלה מ-30 סניפי סופר קופיקס, אך לא על רשת רמי לוי שיווק השקמה. ברשת מבהירים כי "מכבדים את הרבנות ולא רוצים להתכסח עם הרבנות ומקווים להגיע להסכמות עמה".

אחד השינויים שהחלו הוא שיש שלטים, שכותרתם "תעודת פיקוח", נכתב שהפירות והירקות "מגיעים מהמחסן הלוגיסטי של הרשת במודיעין והם כשרים תחת השגחת הרבנות המקומית ובד"צים המקפידים על תרומות ומעשרות למהדרין מן המהדרין". עוד נכתב שהמוצרים הארוזים הם באחריות נותני הכשרות המופיעים על גבי האריזה. על השלטים חתום הרב משה שכטר, ובתחתיתם נכתב באותיות קטנות כי "תעודה זו אינה תעודת כשרות של הרבנות, כהגדרתה בחוק".