במשרד הבריאות מרחיבים את איסור הטיסה גם לדרום קוריאה ויפן

במשרד הבריאות הודיעו על הרחבת היעדים שנחשבים בסיכון גבוה לחשיפה לנגיף הקורונה. 12 ישראלים שחזרו מדרום קוריאה, מפונים על ידי כוחות מד"א לבידוד בבתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/20 19:42 כז בשבט התשפ

במשרד הבריאות מרחיבים את איסור הטיסה גם לדרום קוריאה ויפן
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במשרד הבריאות הודיעו על הרחבת היעדים שנחשבים בסיכון גבוה לחשיפה לנגיף הקורונה, ובהם יפן ודרום קוריאה. במשרד מפצירים בציבור שלא לפקוד יעדים אלו, וכן מוסיפים כי הישראלים אשר שבים מהם, מתבקשים להישאר בבידוד בדומה לתיירים שביקרו בסין ובתאילנד. עוד צוין כי נבחנת האפשרות לכלול גם את טייוואן ברשימה.

משרד הבריאות מקיים הערב (ש') תדרוך לאחר שהתגלה כי תשעה תיירים קוריאנים ששהו בישראל עד לפני שבוע נדבקו בנגיף הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הזכיר בפתח התדרוך את הנחיות המשרד בנושא שהופצו היום בצהריים, ואמר כי "כל מי שהיה עמם במגע צריך להיות בבידוד בית - זו חובה לא בקשה. אם לא נעמוד בכללים אלו תהיה התפשטות נרחבת בישראל. אנחנו מעריכים כי יש פוטניצאל להדבקה מהקבוצה".

שניים עשר נוסעים ישראלים נחתו לפני זמן קצר בנתב"ג, לאחר שהייה בקוריאה הדרומית. על פי הנחיות משרד הבריאות, הם מחויבים להיות בבידוד ביתי. כדי שאזרחים אחרים לא יבואו איתם במגע כלל, מרגע נחיתתם בארץ, הישראלים מפונים בשעה זו לבתיהם באופן מבוקר, על ידי צוותי מגן דוד אדום.

צילום: דוברות מד"א

החובשים והפראמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, ומוגנים בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר הפינוי, כלי הרכב שבהם מפונים הנוסעים, יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת. 

"צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות", מסביר מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר, "חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום מפנים בבטחה את הנוסעים שהגיעו מקוריאה הדרומית, תוך שהם ממוגנים בעצמם באופן מלא נגד הידבקות".