ציפי חוטובלי לכיפה: "כחול לבן היא מפלגה אנטי דתית שרוצה לנצל את הציונות הדתית"

שרת התפוצות הטרייה מסבירה באולפן כיפה כי כחול לבן היא 'קדימה' השנייה: "לגרמן והנדל אין שום דבר במשותף, למעט שנאת נתניהו" ומנסה להרגיע את הריב המתוקשר בין הליכוד לימינה: "אף פעם לא דגלתי שצריך להיות אש בתוך הנגמ"ש"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 20/02/20 21:45 כה בשבט התשפ

ציפי חוטובלי לכיפה: "כחול לבן היא מפלגה אנטי דתית שרוצה לנצל את הציונות הדתית"
מירב כהן וציפי חוטובלי, צילום: ללא

לאחר שהתמנתה לשרת התפוצות, ציפי חוטובלי, מקום 19 במפלגת הליכוד, מגיעה לאולפן כיפה ומספרת כיצד מפלגתה מתכננת להגיע ל-61 מנדטים בבחירות הקרובות, מדוע אין טעם לבחור בימינה ומפרגנת לניר ברקת על המינוי העתידי לשר האוצר.  

נתניהו היה מיוזמי ומובילי תכנית המאה. הליכוד הקים את המדינה הפלסטינית?

"הוא זה שהביא את ההישג הזה למדינת ישראל, שלראשונה בהיסטוריה של הימין בישראלנוכל להחיל את הריבונות על יהודה ושמרון בלי לשלם מחיר - בלי שום דבר שישראל נתבעת לתת, רק הפלסטינים נתבעים לתת וישראל יכולה לתת אור ירוק להחלת ריבונות. 

לגבי המדינה הפלסטינית, זו אחת ההונאות הכי גדולות ששמעתי כי אני יושבת בממשלה ואני רואה מה ראש הממשלה מביא בפנינו בתכנית המאה. התכנית הזו היא תכנית אמריקאית, אנחנו לא צריכים לקבל אותה ככתבה ובלשונה. מה שראש הממשלה לוקח מהתכנית זה את האפשרות הישראלית להחיל את הריבונות ובעצם מטיל את כל כובד המשקל והאחריות על הפלסטינים לעבור שינויים ורפורמות". 

זו תכנית כבקשתך? אנחנו יכולים לקחת רק מה שאנחנו רוצים? 

"זו לא תכנית כבקשתך, זו תכנית שעושה צדק היסטורי עם מי שבאמת צריך לעבור שינוי במזרח התיכון, שאילו הפלסטינים, שבמקום להיות חברה תומכת טרור צריכים לעבור לחברה שנלחמת בטרור - שיהיה להם בהצלחה. אנחנו צריכים בזמן הזה לנצל את חלו ההזדמנויות הזה ולהגיד תודה לראש הממשלה שהוא הביא לנו את ההזדמנות הזו, שיהודה ושמרון יהיו לנצח חלק מגבולות מדינת ישראל ולהרחיב את שטחי מדינת ישראל מגבולות 67, שהם גבולות בלתי אפשריים מכל בחינה". 

במידה והפלסטינים יעמדו בכל הדרישות, תקום מדינה פלסטינית? 

"חס וחלילה, אנחנו נגד מדינה פלסטינית ותמיד היינו נגד מדינה פלסטינית - אף אחד לא יותר ימיני מאיתנו. מהות תכנית המאה היא לא מדינת פלסטינית, אלא היפוך הנטל בין ישראל לפלסטינים. כל התכניות האחרות דרשו מישראל לתת בלי לקבל תמורה ואפילו לקבל טרור, זו תכנית שאומרת את ההיפך. 

השאלנה העקרונית לגבי זכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית ולריבונות היא שאלה שברוב הליכוד מתנגד למדינה פלסטינית וזה בכלל לא הפרק. מה שכן על הפרק זה מיפוי של כל השטח העתידי של מדינת ישראל. כל העבודה שנעשית על ידי חברי הטוב השר יריב לבין, על ידי ראש המלל, על ידי השגריר שלנו בארצות הברית, רון דרמר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ. יושבים אנשים רציניים מאוד ומכינים את תכנית המיפוי כדי שנוכל מיד אחרי הבחירות להחיל ריבונות, אבל בתנאי אחד - שאנשים יצביעו לליכוד. 

בשבועיים האחרונים אני רואה תהליך מאוד מטריד של אנשי כחול לבן שהולכים לאולפנים, שולחים גם לכאן את יועז הנדל וצבי האוזר, כדי לכבוש את הלבבות של הציונות הדתית. חברי בציונות הדתית - אני קוראת לכם מכאן - כחול לבן היא מפלגה של אנשי שמאל, מפלגה אנטי דתית במהותה, היא רוצה לנצל את הקול הציוני דתי ולא רוצה לעשות שום דבר טוב למען זהותה היהודית של מדינת ישראל. כשיאיר לפיד היה שותף קואליציוני ראינו לאן הוא לקח את זה - אך ורק לדברים שפוגעים בזהותה היהודית של מדינת ישראל. 

אני השרה הדתית הראשונה, אני גאה בזה. זה לא קרה לא בימינה ולא בבית היהודי. היכולת של אישה להגיע לממשלת ישראל מתוך הציונות הדתית זה במסגרת הליכוד. אנחנו צריכים למנף את יכולת ההכרעה וההשפעה -ימינה עוברת את אחוז החסימה, תנו לנו את הכוח להרכיב ממשלה ימנית. אנחנו לא הולכים לממשלת אחדות - הולכים לממשלת ימין אם, בעזרת ה', מגיעים ל-61 מנדטים".

בבחירות הראשונות המחנה הימין הגיע כמעט ל-70 מנדטים, בבחירות השניות היתה התרסקות מוחלטת ל-55 מנדטים. האם משפט נתניהו משפיע על הבוחרים והם לא מסכימים לבחור בבן אדם עם שלושה כתבי אישום? 

"אני מסתובבת הרבה בשטח והבייס שלי הוא הבייס הימני - אף אחד לא אומר שנתניהו אשם במשהו, כולם בעצם אומרים ההפך. יש כאן מערכת משפט לא שוויונית שעשתה איפה ואיפה. יאיר לפיד, שעשה דיל מלוכלך עם נוני מוזס וקידם חוק לסגירת עיתון בישראל כדי לשבת את טובתו של המו"ל הקודם שלו, איפה נשמע דבר כזה? אם זו לא עסקה, אני לא יודעת מה מה זאת עסקה. כשמדובר בלפיד אז הכל בסדר ואנחנו מטייחים ולא חוקרים ואין חקירה פלילית, אבל כשמדובר בנתניהו זה משהו אחר לגמרי. 

יש אדישות ציבורית שנובעת ממערכת בחירות שלישית. בשבוע האחרון נפתח פער משמעותי בין גנץ לנתניהו בהתאמה לראשות הממשלה. למה גנץ מפחד מעימות וכל היועצים שלו אומרים לו 'זה לא הזירה שלך'? זה אדם שחי מפיהם של אנשי תקשורת. זה לא אדם אותנטי שיש לו דרך ואידאולוגיה. כחול לבן היא יציר כלאיים כמו יעל גרמן ויועז הנדל, שאין להם שום דבר משותף, למעט שנאת נתניהו. שנאת נתניהו לא יכולה להיות בסיס אידאולגי של שום מפלגה בישראל. הציונות הדתית, שהוא ציבור ערכי ואידאולוגי, לא יכולה לשים את קולה במפלגה שבמהותה היא אנטי-אידאולוגית. היא בעצן קדימה שתיים וראינו מה קרה לקדימה - היא התפרקה מהר מאוד כי לא היה לה רעיון מכונן. לכחול לבן גם אין רעיון מכונן,היא מבטיחה הרבה מאוד הבטחות שאין מאחוריהן כלום". 

כחול לבן פונה לציונות הדתית הליברלית, ששואפת לקדם שינויים בנושא דת ומדינה

"עם מי? עם אחמד טיבי או עם היבא יזבק?" 

בליכוד לא קידמו אפילו רפורמה אחת בנושא כי אתם מחויבים לחרדים

"הציבור החרדי לא נעלם ולא הולך להיעלם, גם מפלגת העבודה לדורותיה עשתה את הברית הזו עם החרדים. ממשלות השמאל לא יכולות להתהדר בזה שהם הביאו איזה רפורמה חשובה בנושאי דת ומדינה. רוב בציבור בישראל הוא מסורתי והוא לא רוצה שתהיה כאן תחבורה ציבורית בשבת. 

בשבוע האחרון ראינו איזה מחאה ציבורית התעוררה סביב תקיפת דוכני הנחת התפילין, אפילו ראשי ערים כמו ראש עיריית באר שבע וראש עיריית קריית שמונה. רוב העם בישראל אכפת לו מהמסורת ורצה את המסורת ברחוב. הוא רוצה זהות יהודית למדינה שלנו ברחוב, ויש כאן ציבור של אנשים מסורתיים וחילוניים שמתגייסים לטובת הדבר הזה. הטענה שכולם רוצים רפורמה ביחסי דת ומדינה - צריך לבחון את זה. צריך לבחון מה באמת הרוב הישראלי רוצה בכל מיני סוגיות. החרדים הם לא פקטור גם בממשלות שמאל ולכן זה או לחבור לציבור המסורתי-חרדי או לחבור לרשימה המשותפת - שזה משה שבני יעשה יאלץ לעשות אם הוא יראה שאין לו מספיק מנדטים להקמת ממשלה".  

ימינה יצאו בקמפיין חדש בו אנחנו רואים את בנט לצד נתניהו. האם זה אומר שאנחנו בהפסקת אש? 

אני מודה שאני אף פעם לא דגלתי בירי בתוך הנגמ"ש. אנחנו צריכים להבין שהאתגר הכי גדול שלנו בבחירות האלו זה האדישות הציבורית ואנחנו צריכים להעיר את האנשים ואת הנרדמים. אני רוצה לשבח את הרב יהושע שפירא, הוא אמר אתמול שהוא סגר את ספר הגמרא והלך להעיר את האנשים כי הוא אמר 'זה או שתהיה לנו ממשלת ימין חלום או שנתעורר לסיוט". 

צפו בראיון המלא: