פקקי ענק בבירה: רחוב עזה ייסגר לשבועיים

עקב עבודות נרחבות בשכונת רחביה בעיר, רחוב עזה, אחד המרכזיים והעמוסים בבירה, ייסגר למשך שבועיים ברציפות. מסלולי האוטובוסים ישתנו, ובאזור צפויים עומסים כבדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/20 17:45 כד בשבט התשפ

פקקי ענק בבירה: רחוב עזה ייסגר לשבועיים
פקקים בירושלים. ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היכונו לביאת הפקקים. החל מיום ראשון הקרוב, ה-22.2. ייסגר רחוב עזה בירושלים, מצומת 'הפילבוקס', במפגש הרחובות טשרניחובסקי והרצוג, בתחתיתו של רחוב עזה, ועד לאמצע הרחוב, בצומת האר"י-מטודלה, למשך שבועיים תמימים.

סיבת החסימה היא השלמת עבודות הריבוד של הכביש. בחודשים האחרונים מחדשת עיריית ירושלים את התשתיות והמדרכות ברחוב עזה, וברחובות מרכזיים נוספים באזור, כמו רחוב הפלמ"ח בקטמון. העבודות גורמות לאי נוחות רבה לתושבי האזור, שמתלוננים על חסימת מדרכות לאורך הרחובות, ובחלק מהמקומות עד כדי אי יכולת לחצות כבישים, במיוחד עם הבוץ בימי הגשם.

בהודעת העירייה נאמר כי לצורך סיום הפרוייקט, קרצוף וריבוד מחדש של הרחוב כולו. הרחוב צפוי להיפתח ביום שישי ה-28.2, למשך סוף השבוע, ולהיסגר שוב במוצאי שבת בחצות, עד לסוף השבוע השני של העבודות.

מפת העבודות

מפת העבודותצילום: עיריית ירושלים

במהלך תקופת העבודות יוסטו קווי האוטובוסים החולפים באזור ויעקפו את רחוב עזה, דרך שכונת רחביה, ויחזרו אליו בחלקו העליון. יש לציין כי הרחובות בהם צפויים לעבור האוטובוסים הם רחובות צרים, שאינם מותאמים למעבר אוטובוסים רבים באופן שוטף.

בעירייה הדגישו עוד כי לוח הזמנים נתון לשינויים לאור מגבלות מזג האוויר וכי התחבורה הציבורית תוסט לרחובות חלופיים: "מאז תחילת כהונתו של ראש העיר, משה ליאון פועלת העיריה לשיפור איכות חייהם של תושבי העיר והבאים בשעריה", נמסר מהעירייה. "והשקיעה מיליוני שקלים בשיקום תשתיות ופיתוח השכונות ברחבי העיר במטרה לשפר את איכות החיים ולרווחת התושבים".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר: "עיריית ירושלים פועלת ותמשיך לפעול באופן אינטנסיבי לטובת תושבי העיר בניקיון, שדרוג כבישים גנים ותחומים רבים ומגוונים נוספים במרחב הציבורי. בשכונת רחביה וברחוב עזה, אנחנו עוברים בימים הקרובים לשלב הבא".