מלש"ביות לכוכבי: סייע לנו להשתבץ ליחידות מיוחדות

ארבע בנות המועמדות להתגייס לצה"ל, שיגרו מכתב לרמטכ"ל ובו הן דורשות ממנו לפעול לשיבוצן ביחידות מגלן, שייטת וחי"ר. מירב מיכאלי: "המציאות משתנה אבל צה"ל מסרב להפנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/20 10:35 כד בשבט התשפ

מלש"ביות לכוכבי: סייע לנו להשתבץ ליחידות מיוחדות
הרמטכ"ל כוכבי. התבקש לפעול, צילום: דובר צה"ל

ארבע בנות דורשות מראש המטה הכללי, אביב כוכבי, שיאפשר להן להתגייס לתפקידי חוד לקראת שירותם הצבאי. הבנות מבקשות להשתלב ביחידות שייטת 13, מגלן, 669 ולגדודי הסיור בחטיבות חיל הרגלים, כך פורסם אמש בכאן 11. במכתבן, הבנות טוענות לפגיעה בזכות השיוויון שלהן, זאת מאחר וצה"ל אינו מאפשר להן להתגייס לתפקידים אליהן בנים כן יכולים להתגייס.

צה"ל השיב בתגובה לאקונית לבנות ואמר: "המכתב התקבל לאחרונה ויענה במישרין לפונה". עוד יצויין, כי אחת הבנות ששיגרה את המכתב יחד עם שלושת האחרות אף עברה קורס חובלים לאחרונה, דבר שמעיד על כשירות שמאפשרת לה להשתלב בתפקיד בו היא חפצה. במקביל נזכיר, כי הרמטכ"ל עצמו חידד בחודש שעבר את נהלי השירות לבנות, זאת בכדי לפעול לשילובן בתפקידי שיריון. 

כחלק מהפרויקט החדש, שילוב נשים בשיריון, עליו הודיע כוכבי, בצה"ל יציעו לבוגרות הפיילוט, בעיקר לנשים שסיימו את קורס המט"קים, להשתלב בהכשרות הנשים. גם אפשרות גיוסי הבנות לתפקידי מילואים בתנאי קבע תבחן כחלק מהפיילוט החדש. 

מי שביקשה להגיב לדברים היא חברת הכנסת מירב מיכאלי שאמרה: "המציאות משתנה אבל צה"ל מסרב להפנים. מלש"ביות וחיילות דורשות שוויון. כבר 20 שנה שצה"ל עובר על החוק ומונע ממתגייסות שוויון הזדמנויות. כבר 13 שנה שאנחנו נאבקות על יישום דו"ח שגב. לא נוותר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן