עקב השקט: ישראל תעניק 7,000 היתרי כניסה לסוחרים מעזה

לאחר שקט של שלושה ימים, בצה"ל מבטלים את הסנקציות על תושבי הרצועה ומחדשים את היתרי הכניסה לישראל. מרחב הדיג גם הוא מורחב ב- 15 מייל נוספים. "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 18:32 כג בשבט התשפ

עקב השקט: ישראל תעניק 7,000 היתרי כניסה לסוחרים מעזה
ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מודיע על שורה של הקלות לרצועת עזה, זאת לאחר שרק לפני שלושה ימים חודשו הסנקציות על הרצועה. על פי הדיווח, 7000 סוחרים מהרצועה יורשו להיכנס לישראל, ככאש מדובר במתן תוספת של 2000 היתרי כניסה חדשים. הקלה נוספת תתקיים במרחב הדיג של העזתים שיורחב בלא פחות מ- 15 מייל. מדובר בשינוי גדול במדיניות הסנקציות שהחלה עם חידוש ההסלמה בדרום. 

"בתום התייעצות ביטחונית ולאור השקט היחסי בעוטף עזה הוחלט על החזרת הצעדים האזרחיים שהופסקו", נמסר מדובר צה"ל, "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח, ארגון חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועה". 

כזכור, רק בשבת האחרונה בוטלו ההקלות לרצועה, זאת לאחר שורה של שיגורי רקטות אל עבר ישובי הדרם. אז הסביר בצה"ל כי בעקבות השיגורים ההקלות שתוכננו להתחדש בוטלו. "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם" נמסר בהודעה. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן