מחשבים מסלול מחדש: רפורמת תעריפי המוניות תעבור בחינה מחודשת

ראש הממשלה נפגש עם שר התחבורה ושר האוצר וסיכם עמם על הקמת צוות מיוחד שיבדוק מחדש את הרפורמה בתעריפי המוניות. לצורך הבחינה המחודשת, יקבל הצוות 45 יום להביא את מסקנותיו, לאחר הידברות עם נציגי נהגי המוניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 15:35 כג בשבט התשפ

מחשבים מסלול מחדש: רפורמת תעריפי המוניות תעבור בחינה מחודשת
התעריף עולה. מוניות, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

חישוב מסלול מחדש לרפורמת המוניות: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ סיכמו על הקמת צוות לבחינה מקיפה של הרפורמה בענף המוניות. לאור העובדה כי מדובר ברפורמה בעלת השלכות הן על עובדי הענף והן על ציבור האזרחים, סוכם על הקמת צוות בין-משרדי שיקיים בחינה נוספת של מרכיבי התכנית ויגיש את המלצותיו לראש הממשלה ולשרים הממונים. הצוות יכלול נציגים של משרד האוצר, משרד התחבורה ומשרד רה"מ. 

נקבע פרק זמן של עד 45 יום לצורך ביצוע הבחינה, במסגרתה, ייפגש הצוות גם עם נציגי ענף המוניות בכדי לשמוע את טענותיהם. ככל שיהיה בכך צורך וההליך המקצועי לא יושלם, תיבחן האפשרות להארכת תקופת ההיערכות לרפורמה. מטרת הצוות הינה להביא להסכמה רחבה ההכרחית להצלחת הרפורמה, על מנת להיטיב הן עם הציבור והן עם עובדי הענף.

כזכור, סמוטריץ' ניסה לפני מספר שבועות להחיל רפורמה חדשה במחירי המוניות בישראל וזכה לביקורת חריפה מצד נהגי המוניות, שטענו כי שר התחבורה פוגע בפרנסתם. לאחר היוודע פרטי הרפורמה, נציגי נהגי המוניות איימו בהשבתת השירותים לנמל התעופה בן גוריון ואף הגיעו לביתו של סמוטריץ' בכדי למחות על התכנית.