יאיר גולן נגד עופר וינטר: "בזמנו כעסתי על פקודת הקרב שלו"

יאיר גולן על פקודת הקרב של עופר וינטר במבצע צוק איתן: "מאוד כעסתי בזמנו על הפקודה של עופר וינטר שכללה ציטוט מהמקורות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/02/20 09:40 כג בשבט התשפ

יאיר גולן נגד עופר וינטר: "בזמנו כעסתי על פקודת הקרב שלו"
גולן. מתנגד לפסילת יזבק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ליאיר גולן קשה עם ציטוטים מהמקורות. בראיון שנערך עימו ב-103FM אמר ח"כ יאיר גולן מהעבודה-גשר-מרצ, ומי שכיהן בעבר כסגן הרמטכ"ל: "מאוד כעסתי בזמנו על הפקודה של עופר וינטר שכללה ציטוט מהמקורות, כי זה שם את החייל החילוני, החייל הדרוזי והחייל הבדואי במקום לא נוח".

נזכיר כי במהלך מבצע צוק איתן מח"ט חטיבת גבעתי דאז, עופר וינטר, ציטט במסר לפקודיו את אחד המשפטים הכי יהודיים שיש, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. 

במכתבו כתב וינטר כי זוהי זכות גדולה לשרת בחטיבת גבעתי בעת הזו וכי "ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי 'העזתי' אשר מחרף ומגדף. "אלוקי מערכות ישראל, נערכנו והתכוננו לעת הזו ואנו מקבלים על עצמנו את המשימה מתוך שליחות וענווה גמורה, ומתוך כך שאנו מוכנים להסתכן ולמסור את נפשנו על מנת להגן על משפותינו על עמנו ועל מולדתנו".

בפסקה האחרונה הוסיף: "אני נושא עיני לשמים וקורא עמכם, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכנו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך. בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים. עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם' ואמר אמן'".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן