עם חזרת הישראלים מהמזרח: במשטרה חילקו מסכות להגנה מהקורונה

על רקע הנחיות משרד הבריאות החדשות הרשויות החלו להיערך להגעת הנגיף. במשטרה חילקו לשוטרים שיקבלו את פני השבים מתאילנד ועוד מקומות ממזרח אסיה. כמו כן נאסרה כניסה של אזרחים ממזרח אסיה אל תוך ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 10:42 כב בשבט התשפ

עם חזרת הישראלים מהמזרח: במשטרה חילקו מסכות להגנה מהקורונה
נערכים להתמודדות עם נגיף הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת היערכות הרשויות להתפשטות נגיף הקורונה, בצל האפשרות שיגיע לישראל, במשטרה החלו הבוקר (ב') לחלק מסכות לשוטרים כדי להגן עליהם מהידבקות. במקביל, זאת בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות שמורות על בידוד של שבועיים למגיעים ממדינות בסיכון. 

לעומת זאת מי שלא משנים דבר בהתנהלות שלהם, אלו ברכבת ישראל. בחברה לא קיבלו כל הנחיה מיוחדת והשבים לארץ ממדינות אסיה יכולים לעלות אל קרונות הנוסעים באין מפריע. על פי ההוראות החוזרים ממזרח אסיה עליהם להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולהתנהג בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד. משרד הבריאות מבקש מהחוזרים מהמדינות הנגועות בנגיף לא לשהות במקומות ציבוריים, בהם מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות.

בהודעה ממשרד הבריאות נכתב: "מי ששב ממדינות: תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות".

בנוסף, רשות האוכלוסין וההגירה צפויה להרחיב היום את הגבלות הכניסה לישראל ולסגור את שערי המדינה בפני אזרחים אסייתים.איסור הכניסה החריג, הנעשה בתיאום משרד הבריאות, יכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב ויחול הן על עובדים זרים חדשים שמתוכננים להגיע לישראל והן על עובדים השבים מחופשות במדינות מוצאם. 

שר החקלאות צחי הנגבי, בהחלטה בעקבות החלטת משרד הבריאות: ״ צריך להאריך שהיית עובדי חקלאות מתאילנד בארץ, ולא לאשר כניסת חדשים״. הנגבי מסביר את החלטתו: "החקלאים אינם יכולים לעמוד בהנחיות משרד הבריאות ולהבטיח כי העובדים החדשים יהיו בהשגחה מתמדת, יהיו מבודדים מן הסביבה, יעברו בדיקות רפואיות קבועות ויישארו בבידוד במקרה של חשש למחלה. יש בארץ מספיק עובדים זרים מתאילנד ששהו כל השנה בישראל, ואמורים לצאת מן הארץ. כל עוד קיימת סכנת מחלת הקורונה, צריך להאריך את אשרת שהייתם בישראל במקום לסכן את הציבור באמצעות הגעת עובדים חדשים".