האם Google Maps משתנה בהתאם לצרכים פוליטיים?

תחקיר של הוושינגטון פוסט מעלה חשד לפיו אפליקציית הניווטים משנה את אופי הצגת הגבולות בין מדינות עם סכסוכי עבר, בהתאם לנראטיב הפוליטי המתאים לכל לקוח. גוגל: "אנו ניטרליים ועובדים על פי חקיקה מקומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 08:28 כב בשבט התשפ

האם Google Maps משתנה בהתאם לצרכים פוליטיים?
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

האם אפליקציית המפות Google Maps משנה את אופי הצגת המפות באזורים מסוכסכים פוליטית? על פי תחקיר של וושינגטון פוסט, נראה שכן. בידיעה שמתפרסמת בעיתון עולה טענה לפיה מנהלי האפליקציה לה מיליוני לקוחות, מציגה אזורי גבול בעלי משקעים פוליטיים או סכסוכי עבר בין במדינות באפון שונה, בהתאם לאופי הפוליטי של הלקוח. 

בכתבה מוצג אזור הסכסוך המתמשך בין הודו לפקיסטן באזור  קשמיר כדוגמה לשינוי המתרחש בסמארטפונים השונים. מבחינת משתמשי "גוגל מפות"  בהודו, מתקבל הרושם שהסכסוך הגיע לפתרונו. המפות בגרסה ההודית מציגות את כל אזור קשמיר כנתון תחת שליטתה של הודו, אך באזורים אחרים בעולם ישנם קווים מתפתלים ומנוקדים שמעידים על כך שבאזור זה התנהל סכסוך רב שנים.

חוץ מגבול זה, ישנם גבולות נוספים בהם מוצג באופן שונה הגבול, כמו למשל בארגנטינה, בריטניה ואיראן. המפה בסמארטפון תשתנה בהתאם למקום בו בודקים אותה. איתן ראסל, מנהל מוצר האחראי על שירותי המפות של גוגל הסביר לישראל היום כי "היעד שלנו תמיד היה לספק את המפה המקיפה והמדויקת ביותר האפשרית,  על בסיס האמת בשטח. אנו נותרים ניטרליים בנושאים של גבולות ואזורים הנמצאים במחלוקת, ואנו עושים כל מאמץ להציג באופן אובייקטיבי את הסכסוך במפות שלנו באמצעות קו גבול אפור. במדינות שבהן יש לנו  גרסה מקומית של 'גוגל מפות', אנו פועלים על פי חקיקה מקומית, בכל  הקשור להצגת שמות וגבולות"