ספינת הקורונה: אישה ישראלית שלישית נדבקה בקורונה

הקורונה ממשיכה חהתפשט בספינה העוגנת לחופי יפן. בבדיקות שנערכו על שלושה ישראלים נמצא הנגיף והם הורדו מהספינה. בעקבות המצב במשרד הבריאות הודיע על בידוד לבאים מכמה מדינות מהמזרח, דבר שהעלה את כעסו של משרד החוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 21:27 כא בשבט התשפ

ספינת הקורונה: אישה ישראלית שלישית נדבקה בקורונה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מכת הקורונה ממשיכה להדביק אנשים נוספים. משרד הבריאות ומשרד החוץ הודיעו כי נוסעת ישראלית נוספת על ספינת הקורונה "דיימונד פרינסס" אובחנה עם הנגיף הקטלני. הנוסעת הורדה לפני זמן קצר מהספינה. עד כה אובחנו שלושה ישראלים שנדבקו בנגיף הקטלני על הספינה. הישראלים יועברו להמשך בדיקות רפואיות וטיפול ונוסעים נוספים בספינה יעברו בדיקות גם הם.

לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה הוחלט כי מעתה בידוד הבית יחול גם על השבים מהיעדים- תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. במשרד החוץ תקפו את הנחיות משרד הבריאות הגורמים טענו כי משרד הבריאות כלל לא התייעץ עימם לפני פרסום ההנחיות, שעומדות לדבריהם בניגוד לעמדת משרד החוץ. "ההנחיה גורפת מדי, יוצרת בלבול רב ולפאניקה, וגורמת לנזקים וקשיים רבים".

בתוך כך, נשיא סין טוען היום כי ידע על התפשטות הנגיף עוד בתחילת ינואר והורה לרשויות במדינה להיערך להתמודדות עמו, אך רק לאחר מספר שבועות הורה על סגר על העיר ווהאן, בה החלה המגפה. "ב-22 בינואר, לאור ההתפשטות המהירה של המגיפה ואתגרי המניעה והבקרה, הוריתי על מחוז חוביי ליישם שליטה מקיפה ומחמירה על תנועת האנשים", אמר שי בנאום שנשא בתחילת פברואר ומפורסם היום בסוכנות הידיעות AP. 

עם זאת, דבריו של נשיא סין על היערכות מוקדמת, עומדים בסתירה לידיעות קודמות שפורסמו בתקשורת הסינית הרשמית, לפיהן בישיבה שהתקיימה בתאריך בו נשא שי את נאומו, הודתה ממשלת סין בבעיות ובקשיים בהתמודדות עם הנגיף. במקביל לדברים המגיעים מסין, הנתונים העדכניים אודות נזקי הנגיף מעוררים דאגה. ביממה האחרונה דווחו על עוד -142 נפטרים מן הוירוס, ועוד כאלפיים מקרי הידבקות. בסך הכל עומד מספר המתים מן הוירוס, רובם ככולם בסין אך גם במדינות נוספות, על 1665 בני אדם, ודווח על קרוב לשבעים אלף בני אדם שנדבקו בו, ב-24 מדינות שונות ברחבי העולם.