בעקבות התפשטות הקורונה: תפילת המונים בכותל המערבי

הנגיף שגבה אלפי מתים בסין וברחבי העולם לא הגיע לישראל, אך בכותל המערבי תיערך ביום ראשון תפילת המונים בעקבות התפשטותו. התפילה ביוזמת ה-OU והרב שמואל אליהו, שאמר: "אנחנו מחויבים לכל אדם באשר הוא אדם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/02/20 21:20 כ בשבט התשפ

בעקבות התפשטות הקורונה: תפילת המונים בכותל המערבי
נערכים להתמודדות עם נגיף הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות ההתפשטות של נגיף הקורונה בעולם, שכבר הובילה לעשרות אלפי נדבקים ואלפי נפטרים, תתקיים מחר (א'), בשעה 16:30, תפילת המונים בכותל המערבי ביוזמת הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ונשיא איגוד רבני קהילות, בהשתתפות OU ישראל בראשות הרב אבי ברמן, איגוד רבני קהילות בראשות הרב עמיחי אליהו ורבנים נוספים. האירוע יכלול תפילות, תהילים, מנחה וערבית.

באגרת שפרסם הרב אליהו כתב "כבני אברהם אבינו מחויבים לכל אדם שנברא בצלם אלוקים. עם ישראל בתפקידו מתפלל לטוב בעולם כולו, וכעם שמשמש כאור לגויים ובעל ערכים ענקיים של משפחה, לימוד, חינוך וטהרה אנו מחויבים לכל אדם באשר הוא אדם. העובדה שהתפילות שלנו בעלות השפעה עצומה, מחייבת אותנו להתפלל עבור שלום וטוב בעולם".

הערב (מוצ"ש) דווח על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה באירופה. תייר סיני כבן 80 חלה בנגיף ונפטר במהלך ביקור בצרפת. בסין, שם נמצא מקורו של הווירוס, דווח על 1,523 מתים מהנגיף עד כה, ומספר הנדבקים בו עומד על כ-66 אלף בני אדם. דווח על מקרים של הידבקות בנגיף גם במדינות נוספות בעולם. 

בישראל דווח על מספר מקרים של חשש להידבקות, אך עד כה טרם אומת מקרה כזה. מספר ישראלים נמצאים על "ספינת הקורונה" - ספינת תענוגות שאותר עליה הנגיף, ועשרות מנוסעיה נדבקו בו. הספינה עוגנת מול חופי יפן, ונוסעיה נמצאים בבידוד מוחלט. הערב דווח כי יפן תשחרר מההסגר את האזרחים האמריקאים שעל הספינה, והם יועברו בבידוד לארצם, שם יימשך הטיפול בהם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן