בני גנץ חושף: "הרב רפי פרץ היה שותף לפקודת השירות המשותף"

בני גנץ נאם הערב בכנס בכפר הירוק. בנאומו דיבר בשבחו, לטענתו, על הרב רפי פרץ בימיו כרב צבאי ראשי. בני גנץ ציין כי "לא הסכמנו יחד שלא תהיה שירת נשים בצה"ל, שתהיה הדרת נשים והסכמנו שיהיה שירות משותף"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/02/20 22:58 יח בשבט התשפ

בני גנץ חושף: "הרב רפי פרץ היה שותף לפקודת השירות המשותף"
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הצהיר בעבר כי מתנגד לשירות המשותף והכחיש כי לקח חלק בעניין בימיו כרב הצבאי הראשי. אלא שהערב יו"ר כחול לבן בני גנץ חושף כי לא כך הדברים, בנאום שנשא בכפר הירוק התייחס למערכת היחסים בינו לבין הרב פרץ. גנץ מחלק את הנאום לרב פרץ בימיו כרבצ"ר וכראש מכינה לבין ימיו כפוליטיקאי.

"אני מכיר את הרב הרבה שנים מהשירות הצבאי שלי. הרב בימי גוש קטיף הורה לתלמידיו להתפנות בצורה מסודרת. כרב צבאי ראשי היינו צריכים לעבור הרבה מכשלות ברמה ההלכתית, לא הסכמנו שתהיה הדרת נשים בצה"ל. לא הסכמנו שלא תהיה שירת נשים בצה"ל- ביחד עם הרב רפי פרץ, עשינו פקודה של השירות הצבאי המשותף- ביחד עם הרב רפי פרץ, קיבלנו החלטות בנושא חללים- ביחד עם הרב רפי פרץ".

הדבר מעורר ביקורת של כמה מרבני המילואים, הרב אביעד גדות רב צבאי במילואים: "עצוב. במדינה מתוקנת, ובצבא מתוקן רמטכ"ל ישבח רב צבאי ראשי לא על חולשותיו, אלא על חיזוק רוח הלחימה והנצחון, על הרמת קרן התורה בקרב כלל משרתי צה''ל, ועל סיוע לחיילים שומרי מצוות בעת שירותם." 

מהרב רפי פרץ טרם נמסרה תגובה