בג"ץ החליט כי לא ידונו שוב בעניין היבא יזבק

בית המשפט העליון דחה את ערעור "ישראל ביתנו" שאפשר את התמודדותה בבחירות הקרובות. הסיבה לדחיית הערעור כי כבר המועד להגיש בקשות פסילה תם

עדיאל שביט מירב כהן ועדיאל שביט, חדשות כיפה 13/02/20 16:45 יח בשבט התשפ

בג"ץ החליט כי לא ידונו שוב בעניין היבא יזבק
היבא יזבק. תוכל להתמודד בבחירות, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

לפני ארבעה ימים בלבד בית המשפט העליון החליט: היבא יזבק, המועמדת לכנסת הבאה מטעם הרשימה המשותפת, תוכל להתמודד לכנסת הבאה זאת חרף ערר שהוגש נגדה. כזכור, יזבק הואשמה כמי שעודדה פעולות טרור ותמכה בפגיעה בחיילי צה"ל, אך בג"ץ החליט כי יזבק כשירה להתמודד. 

יו״ר סיעת "ישראל ביתנו", ח״כ עודד פורר, הגיב להחלטה של בית המשפט העליון ואמר: ״לצערי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל. לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". לאחר מכן הוציאה ישראל ביתנו ערעור כנגד החלטת בית המשפט אחרי שיזבק ביקשה להגיע לתמוך בראאד סאלח, שהוטל עליו 28 חודשי מאסר בפועל בגין הסתה לטרור ובתמיכה בהתאחדות בלתי חוקית.

כעת בית המשפט דחה את ערעור "ישראל ביתנו" בטענה טכנית בלבד ולא עקרונית, פשוט תם הזמן שבו ניתן למנוע ממועמד להתמודד לבחירות. "טענה זו דינה להידחות, הסמכות להארכת המועדים הקבועים בחוק הבחירות מסורה ליו"ר ועדת הבחירות. החוק קובע כי על עתירות וערעורים לפי חוק זה לא יחול, או כל הוראה המאפשרת הארכת מועדים"   


להורדת הקובץ

מארגון "בצלמו" שמייצג את משפחת הנרצחים נמסר: "בג"ץ מתעקש לעצום עיניים מול תמיכה ברורה בטרור של היבא יזבק בעוד כנגד גזענות לכאורה של פעילי ימין הוא פוסל ללא כל אבחנה .שוב מוכח שיש בישראל שני מערכות חוקים אחד ליהודים ואחד לערבים. אנחנו קוראים למשטרת ישראל לזמן מיידית לחקירה פלילית את היבא יזבק לאחר הוראת היועמ"ש שעליהם לבדוק את התבטאויותיה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן