בשב"כ מתדרכים נגד בנט: "מחליש את מערכת הביטחון"

גורמים בשב"כ תוקפים את שר הביטחון על החלטתו לשחרר ממעצר מנהלי את אליה בן דוד, החשוד שיידה אבנים לעבר נהג פלסטיני ופצע ואותו באורח בינוני. "עשוי להוביל למקרה דומא שני"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/02/20 20:26 יז בשבט התשפ

בשב"כ מתדרכים נגד בנט: "מחליש את מערכת הביטחון"
נדב ארגמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שירות הביטחון הכללי נגד שר הביטחון: גורמים בשב"כ תוקפים הערב (ד') בחריפות את השר נפתלי בנט, על החלטתו לשחרר ממעצר מנהלתי את את נער הגבעות שהיה תחת חקירה. "בנט נותן רוח גבית לפעילי ימין קיצוניים ומחליש את מערכת הביטחון בשטח". הדברים פורסמו בחדשות 12.

בין השאר טענו הגורמים בשב"כ טוענים כי צעד זה של שר הביטחון עשוי להחליש את רמת ההרתעה בשטחי הגבעות ואולי אף להביא למקרה דומא השני. כזכור, שר הביטחון הוציא צו מעצר מנהלי כדי להשאיר את הנער תחת זרועות השב"כ, אל לאחר לחצים כבדים שהופעלו עליו, גם מצד אנשים במפלגתו, הוא חוזר בו ומחליט לשחרר את הקטין ממעצר תוך איסור על העצור להיכנס אל שטחי יהודה ושומרון ופיקוח מנהלי נוסף.

הנער, אליה בן דוד, נחשד שיידה אבנים לעבר נהג פלסטיני ופצע אותו באורח בינוני. בעת מעצרו אמרו בשב"כ כי "עם סיום החקירה, לאור הסיכון הביטחוני המשמעותי הנשקף מבן דוד, ובהמשך להמלצת שב"כ, נחתם כנגדו צו מעצר מנהלי. יודגש כי שימוש בצו מעצר מנהלי נעשה במקרים בהם נשקפת סכנה ביטחונית ממשית ומיידית מהעצור".