האו"ם קורא לחרם כלכלי על יהודה ושומרון, בימין זועמים

מועצת זכויות האדם של האו"ם קוראת לחרם כלכלי על 112 עסקים ביהודה ושומרון, זאת מחשש לפגיעה בזכויות אדם. בימין מגחכים: "הראשונים שנהנים מהעסקים הם הפלסטינים שמתפרנסים מהם"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/02/20 16:31 יז בשבט התשפ

האו"ם קורא לחרם כלכלי על יהודה ושומרון, בימין זועמים
יהודה ושומרון. קריאה לחרם, צילום: פלאש 90

מועצת זכויות האדם של האו"ם קוראת להחרמה בינלאומית של 112 חברות הפועלות בשטחי יהודה ושומרון. בדו"ח שמוציאה המועצה היא ממליצה שלא לקיים קשרים עסקיים כלל עם החברות, במה שהוגדר על ידה "הרשימה השחורה". על פי הנאמר במסמך, החברות פועלות ב"שטחים הכבושים" מעוררות חששות מיוחדים לפגיעה בזכויות אדם. 

"פרסום הרשימה השחורה על ידי האו"ם הוא מרושע וחצוף והופך את המוסד המוטה הזה לסניף של תנועת ה bds האנטישמית", זעמה שרה ב"ק המועמדת לכנסת מטעם ימינה, "הראשונים שנהנים מההשקעות הכלכליות והעסקים שפועלים ביהודה ושומרון הם הפלסטינים עצמם שמתפרנסים מעסקים אלה. זו לא רשימה שחורה אלא רשימת כבוד לעסקים שלא נכנעו לתכתיבים של שונאי ישראל".

מי שעוד מבקש לגנות בתוקף את ההחלטה המקוממת הוא שי אלון, ראש מועצת בית אל וחבר הנהלת מועצת יש"ע: "האו"ם פרסם היום את הסלקציה היהודית שלו, בדיוק כמו במלחמת העולם השנייה. זו בושה וחרפה, אות קלון לארגון שכל כולו פרו פלסטיני שמצד אחד עוצם עין ולא נוקף אצבע בכל הנוגע לרצח העם בסוריה ולרצח נשים בסעודיה ומצד שני, פוגע במרקם החיים העדין כאן בישראל. הראשונים להיפגע מהסלקציה הזו הם הפלסטינים המתפרנסים מעסקים יהודיים כאן ביהודה ושומרון, אם הכלכלה ביו"ש תיפול, מאות אלפי פלסטינים יחזרו הביתה ללא פרנסה"