"שבת תרבות" תמשיך להתקיים, אך במגבלות מסוימות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל דחה את עתירת מפלגת ש"ס נגד הרשויות המקומיות למתן צו מניעה לעריכת מופעי "שבת תרבות". אמנם מדגיש השופט כי אירועים אלו אסור שיכללו תעמולה פוליטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 14:57 יז בשבט התשפ

"שבת תרבות" תמשיך להתקיים, אך במגבלות מסוימות
השופט הנדל, יו"ר ועדת הבחירות, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מפלגת ש"ס עתרה נגד קיומן של אירועי "שבת תרבות" שנוהגות חלק מהרשויות המקומיות. הסיבות בגנן ש"ס קראה לביטול האירועים הן, כי במסגרת השתתפותם של גורמים פוליטיים באירועים נערכת תעמולת בחירות מטעמם או לטובתם, והאירועים צריכים לשמש כאירועי תרבות בלבד. סיבה נוספת היא שקיומם של האירועים הם רק בשבתות ובכך נמנעת יכולתם של המפלגות השומרות שבת להיות חלק באירועים באופן שווה.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט ניל הנדל, דחה את עתירת ש"ס. הנדל השווה את קיומם של אירועי "שבת תרבות" כמו תכניות אקטואליה ופוליטיקה המשודרות בשבת, אך למתמודדים השומרים שבת אין את האפשרות לקחת חלק. "בל נשכח כי שידורי חדשות, לרבות עיסוק בענייני מפלגות, מוצגים בטלוויזיה גם בשבת. קשה להצדיק את הגדרתם כתעמולת בחירות רק מסיבה זו".


להורדת הקובץ

אולם השופט מקבל את טענות העותרים ומחליט כי על אירועי "שבת תרבות" להיות כפופים לחוקים כמו אותן תכניות טלוויזיה. המשמעות היא שלאירועים מסוג זה מותר לעסוק בפוליטיקה, אך בשום אופן לא יותר להם לעשות תעמולה. בנוסף יש לשים גוף מפקח שיוודא שעומדים בתנאים. "היועץ המשפטי של ועדת הבחירות המרכזית יבהיר למארגנים את חובתן לפעול על פי הכללים החלים על שידורי הטלוויזיה והרדיו בהקשר זה, שעיקרם: אזהרה מראש והגדרת התעמולה האסורה, ופיקוח בזמן אמת על תוכן הדיון".