ניר ברקת: "בתוך עשור ישראל יכולה להיות אחת מעשר הכלכלות החזקות בעולם"

את הדברים אמר היום חבר הכנסת בכנס "קהלת" לכלכלה בתל אביב. בנאומו הציג משנה כלכלית שגיבש לבקשתו של ראש הממשלה, ובמרכזה היעד להביא את מדינת ישראל לעשירייה הפותחת של הכלכלות החזקות בעולם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 13:33 יז בשבט התשפ

ניר ברקת: "בתוך עשור ישראל יכולה להיות אחת מעשר הכלכלות החזקות בעולם"
ח"כ ניר ברקת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

 

ח"כ ניר ברקת נאם ב"כנס קהלת לכלכלה: אתגרי העשור הבא". בנאומו אמר: "ישראל יכולה וצריכה להיות אחת מעשר הכלכלות החזקות בעולם. היום אנו מקום 19 בתל"ג לנפש, אבל תוך עשור אנחנו יכולים להיות בעשיריה הראשונה בכלכלה, בהיי-טק ובחדשנות, וזאת בעזרת מספר צעדים הכרחיים שצריך לבצע בכלכלה הישראלית כדי להתאימה לאתגרי עולם המחר. אני מתכוון לקדם ולממש צעדים אלו בכל תפקיד בממשלה ובכנסת הבאה"

ברקת מתבסס על מספר עקרונות עבודה מנחים: "'יזמות ולא גזברות' תוך אבחנה חדה בין השקעה להוצאה וזווית ראייה עסקית, להוביל את ישראל לקחת חלק בתחרות הגלובלית מתוך הבנה כי אנו לא מתחרים בינינו אלא מול המדינות החזקות בעולם, וכן התייחסות לפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל לא כנטל אלא כנכס שיזניק את המשק הישראלי".

מתוך עקרונות אלו, הציג ברקת חמישה צעדים להאצת הצמיחה הכלכלית במשק

  • פתיחת השוק הישראלי לתחרות והפחתת המחירים והבירוקרטיה. 
  • הפיכת הפריפריה למנוע צמיחה לאומי 
  • שדרוג שירותי הרפואה 
  • השקעה בתשתיות לאומיות 
  • שירות ממלכתי בדומה לשירות לאומי בשאיפה ל-100% שירות.

בסיום דבריו אמר ברקת: "אם הייתה לי חשיבה גזברית כנראה שצ׳ק פוינט לא הייתה קיימת היום, חייבים להכניס יזמות למגזר הציבורי. ישנם אתגרים לאומיים רבים בהם הביטחון והחוץ, אך שינוי בנושא הכלכלי-חברתי הוא שיגדיל את 'העוגה הלאומית' וישלים את המעטפת של ישראל כמדינה עוצמתית וחזקה".