ארדואן במסר חריף: "נתקוף כוחות סורים בכל מקום אם ייפגעו חיילים טורקים"

בשבוע האחרון נהרגו 13 חיילים טורקים, במהלך מתקפות של הכוחות הסוריים באידליב. הנשיא הטורקי מאיים כי ממשל אסד "ישלם מחיר כבד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/02/20 11:25 יז בשבט התשפ

ארדואן במסר חריף: "נתקוף כוחות סורים בכל מקום אם ייפגעו חיילים טורקים"
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מאיים היום (רביעי) כי צבאו יתקוף מטרות סוריות בכל מקום שיצטרך, אם ייפגעו חיילים טורקים. הקרמלין פרסם הודעה לפיה הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, וארדואן, שוחחו והגיעו להסכמה שיש צורך בהסכם רוסי-טורקי בנוגע לפעילות בסוריה. כך נמסר על פי סוכנות הידיעות רויטרס. 

כזכור, מסוק של צבא סוריה הופל אמש במחוז אידליב, במהלך מתקפת הנגד שבה פתחו המורדים הנתמכים על ידי טורקיה, שני טייסי המסוק ככל הנראה נהרגו. משרד ההגנה באנקרה נמסר כי כוחות המשטר עזבו את העיירה א-נירב שבמחוז הגובל בטורקיה. על פי הפרסומים במהלך השבוע האחרון נהרגו 13 חיילים טורקים, במהלך מתקפות של הכוחות הסוריים באידליב. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מזהיר כי ממשלתו של אסד "תשלם מחיר כבד".

"העברנו את המסר שנפעל ללא פשרות נגד מי מקבוצות האופוזיציה שלא יהיה ממושמע וייתן למשטר תירוץ לתקוף", אמר ארדואן בפני חברי מפלגת השלטון באנקרה. לדבריו, "אם תהיה פציעה הקטנה ביותר לחיילינו בעמדות התצפית או במקומות אחרים, אני מכריז שאנחנו נפגע בכוחות המשטר בכל מקום, ללא התחשבות בגבלות אידליב או בהסכם סוצ'י".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן