בקרוב בעיר לוד וביישוב דולב שבבנימין: שכונת "מצפה רנה" לזכר רנה שנרב הי''ד

מחזקים את ההתיישבות בארץ ישראל: ראש הממשלה, ראשי הרשויות של לוד ובנימין והרב איתן שנרב חתמו אמש על מגילת יסוד לזכרה של רנה הי"ד שנרצחה בפיגוע במעיין דני

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 10:54 יז בשבט התשפ

בקרוב בעיר לוד וביישוב דולב שבבנימין: שכונת "מצפה רנה" לזכר רנה שנרב הי''ד
ישראל גנץ, יאיר רביבו והרב איתן שנרב, צילום: דוברות בנימין

במעמד מרגש בבית משפחת שנרב בלוד, נחתמה אמש (ג') מגילת יסוד להקמת שכונת "מצפה רנה" בעיר לוד לזכרה של רנה שנרב הי''ד שנרצחה בפיגוע טרור במעיין דני הסמוך ליישוב דולב שבבנימין. 

חתימת המגילה מגיעה לאחר אישור הממשלה להקמת שכונה עם 300 יח"ד תחת שם דומה ביישוב דולב בבנימין, כאשר במגילה מצוין כי בשכונה החדשה ייבנו 365 יח"ד ומספר רב של מעונות יום, מוסדות חינוך ומרכזים מסחריים.

השכונה החדשה בעיר לוד תוקם באזור הצופה אל הרי בנימין, וכן השכונה ביישוב דולב תשקיף על אזור גוש דן. 

על ההצהרה חתומים ראש הממשלה בנימין נתניהו שאישר את השכונה ביישוב דולב, ראש העיר לוד יאיר רביבו שהכריז על הרעיון לשכונה בלוויה של רנה, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ והרב איתן שנרב, אביה של רנה הי''ד שנפצע בפיגוע. 

רנה שנרב הי''ד נרצחה בפיגוע במעיין דני באוגוסט 2019 לאחר שהגיעה עם אביה ואחיה למעיין ומטען רב עוצמה התפוצץ סמוך לידם. כתוצאה מהפיצוץ רנה הי''ד נהרגה במקום, אב המשפחה הרב איתן נפצע קל וטיפל בבנו דביר שנפצע קשה, אך מאז התאושש וחזר לתפקוד מלא. 

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "אבן מאסו הבונים, הייתה לראש פנה. הכאב של רנה הי''ד יהפוך לבניין, לשכונה, בלוד ודולב. ארץ ישראל מתמלאת חיים. 
אנחנו מתחזקים בארץ ישראל ביחד עם ראש הממשלה ונמשיך לבנות את ארץ ישראל. זה הזיכרון האמיתי".

ראש העיר לוד עו''ד יאיר רביבו: "מתרגשים לחתום על מגילת היסוד להקמת שכונות לזכרה של רנה שנרב הי''ד, בעיר לוד בה גדלה וביישוב דולב בבנימין שבו החזירה נשמתה הטהורה לבורא".

הרב איתן שנרב: "מעמד מרגש. זה הניצחון האמיתי שלנו על המרצחים. עוד שכונה, עוד יישוב ועוד בנייה והתיישבות בארץ ישראל. חשוב להעמיק את השורשים בכל חבלי הארץ".