הפלגים בעזה החליטו על עצירת שיגורי בלוני התבערה

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "אל קודס" דווח כי הבוקר הונחו כל "יחידות השדה" להפסיק ולשגר בלוני תבערה. ההחלטה התקבלה אמש, במקביל לביקור המשלחת המצרית ברצועה ועל בסיס התחייבות להקלות מצד ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 13:18 טז בשבט התשפ

הפלגים בעזה החליטו על עצירת שיגורי בלוני התבערה
תמונת ארכיון: בלוני תבערה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה החליטו על עצירת שיגורי בלוני התבערה לישראל - כך דווח היום (ג') בעיתון "אל-קודס" הפלסטיני. עוד דווח כי ההחלטה התקבלה במהלך הלילה והועברה לאישור. ההחלטה מגיעה כמה שעות אחרי ביקור המשלחת המצרית בעזה. גורם בחמאס טען בשיחה עם אל-קודס כי בתמורה להפסקת שיגור הבלונים הובטחו הקלות בסגר הישראלי על עזה.

הבוקר עוד נחתו בלוני תבערה בשטח ישראל, במועצה האזורית שדות נגב דווח על צרור בלונים אליו חובר חפץ חשוד. על פי הדיווחים צרור זה איננו חלק מהפסקת האש, היא תחל רק בשעות הקרובות. הערכה היא שהשינוי הגיע בעקבות התערבות של המשלחת המצרית.

הפגישה של המשלחת הייתה עם בכירי חמאס נערכה אמש בלשכתו של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, אך הוא לא נכח בה. באל-אחבר הלבנוני דיווחו כי סינוואר נעדר מהפגישה מחשש שישראל תנסה לחסל אותו - אפילו בנוכחות המצרים. ההחלטה התקבלה במהלך הלילה אחרי הפגישה והועברה לפעילים בשעות הבוקר. 

מספר דקות אחרי פרסום ההצהרה חמאס שיגר צרור בלונים אל עבר אשקלון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן