הגרעין התורני שבו גר אליה בן דוד לבנט: בטל מיד את הצו המנהלי

"מביעים זעזוע המעצר וכואבים את העוול שנגרם לבן הקהילה. בטל מיד את המעצר": הגרעינים התורניים בנוף הגליל מביאים את זעזועם מהמעצר וקוראים לשחרר את הנער אליה בן-דוד. בצו החתום: חודש ימי מעצר ללא משפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 13:17 טז בשבט התשפ

הגרעין התורני שבו גר אליה בן דוד לבנט: בטל מיד את הצו המנהלי
בנט. זועם על בית המשפט, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

הגרעין התורני-ציוני וגרעין "תורת החיים" שביישוב נוף הגליל שבצפון שיגרו מכתבים לשר הביטחון נפתלי בנט בדרישה להסיר באופן מיידי את הצו שהוצא כנגד בן העיר, אליה בן דוד. "אנו מביעים זעזוע מהמעצר המנהלי של בן קהילתנו ומצפים משר הביטחון שלא ישתף פעולה כנגד הנער", נאמר במכתב של קהילת תורת החיים. 

במכתבם של בני הגרעין התורני ציוני נכתב: "אנו פונים אליך בבקשה לבטל מיד את המעצר המנהלי, ולשחרר אותו כפי שקבע השופט". בנוסף נכתב כי מעצר מנהלי הוא התנהגות פוגענית וכי יש להעניק לבן-דוד את כל הזכויות המגיעות לחשודים במידה ואכן נעשתה עבירה על ידו".


להורדת הקובץ


להורדת הקובץ

אליה בן-דוד, בן 19 ומתגורר בנוף הגליל, הוא בן למשפחה מוכרת ואביו, הרב גולן בן דוד, מנהל בתלמוד התורה בעיר. בן-דוד נעצר אמש על ידי צו מנהלי חתום בידי שר הביטחון, דקות לאחר ששוחרר בהוראתו של שופט ביהמ"ש המחוזי, שמתח ביקורת על התנהלות השב"כ והמשטרה.

בצו המעצר שנחתם ע"י שר הביטחון, נכתב כי המעצר יימשך כחודש ימים, ללא משפט.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את בן דוד, מסר כי התנהלות מערכת אכיפת פוגעת באופן בוטה בזכויותיו של הנער: "מערכת אכיפת החוק הגיעה לשיא השפל. לאחר שביהמ"ש המחוזי הורה על שחרורו תוך ביקורת חריפה על המשטרה והשב"כ, 'נחטף' הבחור על ידי השב"כ בצו מנהלי שנכתב על ידי לא פחות ולא יותר - שר הביטחון החדש נפתלי בנט. לצערי הדברים באופן שהם נעשו, נעשו באפן לא ראוי, ונפנה באופן מיידי לבית המשפט לביטול רוע הגזרה".