נפילת חשמל באסדת הגז ליוויתן

בגלל תקלה, הופעל לפיד ששרף את הגז ומנע את פליטתו לאוויר. הזרמת הגז הופסקה למשך כארבע שעות במשרד האנרגיה הבהירו כי לא היה פיצוץ - והדגישו כי יבדקו את הנושא יחד עם חברת נובל אנרג'י

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 10:33 טז בשבט התשפ

נפילת חשמל באסדת הגז ליוויתן
אסדת הגז 'לוויתן', צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

תקלה אירעה הבוקר (ג') באסדת הקידוח לוויתן תושבי חוף הכרמל והסביבה דיווחו כי התעוררו מקול פיצוץ עז שהרעיד את בתיהם, שמקורו, ככל הנראה, בתקלה במתקן אסדת הגז, הממוקם מול חוף דור. הרעש התברר כתקלה שהובילה להפעלת לפיד לשריפת הגז ולמניעת פליטתו לאוויר. אספקת הגז הופסקה במשך שעות, ובמשרד האנרגיה ציינו כי הסיבה היא "נפילת חשמל באסדה ותקלה שחייבה את ריקון הגז הטבעי מהאסדה".  

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "נובל אנרג'י" הודיעה על הפסקת פעילות האסדה בשל תקלה שהתרחשה הלילה. המשרד להגנת הסביבה הבהיר כי לא נרשמו ריכוזים חריגים בתחנות הניטור מסביב לאסדת לווייתן. "הנושא נמצא בבדיקה והמשרד יעדכן את הציבור בתוצאותיה, ויעדכן ככל שיהיו נתונים המצביעים על חריגות בתחנות הניטור".

לפני כחודש וחצי תהליך הנישוב באסדת הגז , הזרמת הגז הטבעי בצנרת, שהסתיים בהצלחה. למרות חששות הציבור מפליטת חלקיקים מזהמים לאוויר, התהליך בוצע בהצלחה בשני מקרים נפרדים.