היום תתכנס הוועדה לשינוי שמה של שכונת "הר נוף" ל"נאות יוסף"

בעיריית ירושלים יחלו לדון ב-1000 התנגדויות ליוזמה לשינוי שמה של שכונת הר נוף. היוזמה לשינוי השם הגיעה מראש העירייה עצמו משה ליאון, שבחר לשנות את שם השכונה על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 09:56 טז בשבט התשפ

היום תתכנס הוועדה לשינוי שמה של שכונת "הר נוף" ל"נאות יוסף"
צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הוועדה לשמות בעיריית ירושלים צפויה להתכנס היום (שלישי) לדיון בהתנגדויות שהוגשו למהלך שיוזם ראש העירייה משה ליאון. כמות ההתנגדויות שהוגשו חצתה את קו ה-1000 ונראה כי העבודה לחברי הוועדה בסוגייה זו תהיה רבה. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הודיע לפני שלושה חודשים על שינוי שמה של שכונת הר נוף לשכונת 'נאות יוסף' על שמם של שני המנהיגים הרוחניים הבולטים שפעלו בירושלים בעשורים האחרונים: מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ומרן הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל.

בעקבות ההחלטה התפתחה במהרה התנגדות עזה למהלך בקרב תושבי השכונה. הכעס, נבע בעיקר מהדרך שבה גילו את הרעיון להחליף את השם. בעקבות גל התנגדויות התושבים, פרסמה עיריית ירושלים הודעה: ״ההחלטה התקבלה לאחר דיונים ארוכים ובשיתוף נציגי ציבור מהשכונה. גם לאחר פרסום כוונת ראש העיר לשנות את שם השכונה, והגיעו תגובות חיוביות רבות מתושבי השכונה. בכל מקרה לאחר דיון בוועדת השמות, יינתן פרק זמן לתושבים להביע את דעתם שתישמע בקשב ותילקח בחשבון״.